På blokka

– Vil være et trofast vitne for Jesus der jeg er

– Jeg er glad jeg ikke er kalt til å være suksessfull, men til å være trofast, sa en glad Andreas Håtveit da han i 2016 mottok Medie­rosen fra Tro & Medier. Han fikk medierosen for sitt tydelige kristne vitnesbyrd i flere tv­program.

3 ting å tenke på til barne-tv

Hva husker barna best? Det de lærer på søndagsskolen en liten time i uka eller det de får innprentet gjennom timesvis med tv­-titting?

Radiomisjon – en stille vekkelse

– Radio er ikke ut, vi må fortsette med radio, i tillegg til alle de nye digitale plattformene, mener Johnn Hardang.

«Du har et valg: Det handler om frihet»

Magnus Malm er ikke på internett. Han har ikke Facebook, Instagram-konto eller Snapchat. Han har ikke e-post eller smarttelefon. For å treffe ham må vi enten...

Navneendringen sett utenfra

I april gikk vi gjennom et navneskifte fra Familie & Medier til Tro & Medier. Vi spurte sentrale skikkelser i Åpne Dører, Frikirken og NLM om hva de tenkte om...

Et kort og engasjert møte med en stipendmottaker

Chris Duwe mottok tidligere i år mediestipend fra Tro & Medier. Gjennom flere år har Chris produsert cd-er, filmer og reist rundt på turné sammen med sin...

Medierosen går til den kristne salmeskatten

Årets vinner av Medierosen fra Tro & Medier er «Salmer til alle tider» på NRK P1 og P1+.

Snart kan kirker og moskéer reklamere på TV

Blir politisk reklame tillatt åpner det opp for at tros- og livssynssamfunn også kan reklamere i beste sendetid.

Bønneaksjon med app før valget

Tre uker før stortingsvalgetvalget lanserte Nasjonalt bønneråd en ny bønneapp som skal gjøre bønnemner tilgjengelig