Ukas ros går til «Familieekspedisjonen» på NRK
I en verden full av skjermer er det godt å se at NRK retter fokuset mot familien, samhold og et liv uten skjermer. Dette ønsker vi i Tro & Medier å rose.
– Vi har sett to program sammen med gjengen vår, og det fungerte veldig bra. Det skapte engasjement, latter og refleksjoner rundt det å være sammen som familie i naturen, sier firebarnsfar og leder for omGud.net, Kjetil Fyllingen om programmet.
«Familiene skal legge fra seg mobilen, pakke sekken og dra ut på åtte spektakulære turer i norsk natur i løpet av én måned. Der skal de lære seg å mestre ting de aldri hadde trodd de kunne få til.»
Slik beskriver NRK programmet.
Kan inspirere
Programmet promoterer verdien av samhold i familien, det å gjøre noe sammen og verdien av tid uten skjermer (selv om det brukes en iPad til å motta oppgaver fra programlederen).
Kjetil tror programmet kan inspirere flere familier til å gjøre lignende.
– «Familieekspedisjonen» viser at norsk natur er fantastisk flott og at vi som bor her har spennende muligheter som ligger og venter på oss.
Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.
Ukas ros til Ola Schrøder Røyset
Målet med videoen til Røyset er å utvide folks perspektiv når det gjelder aktiv dødshjelp. – Dette er et sterkt innlegg i debatten, sier Berit H. Steensen i Familie & Medier.
Ukas ros til Pokémon Go-kateket
Sist søndag åpnet kateket Sven-Ove Rostrup Olsvik kirke for Pokémon Go-spillere. – Supert at kirken holder åpent og inviterer til felleskap for folk i nærmiljøet, sier Berit H. Steensen i Familie & Medier.
Ukas ros til «Sweatshop – jakten på en levelønn»
– Det er utrolig å se hvor mange som risikerer livet for levelønnsaken. De risikerer livet, så vi må i det minste gjøre noe, sier Sarah Tjulander i den nye sesongen av «Sweatshop – jakten på en levelønn». AftenpostenTV følger opp tråden fra første sesong, som ble sett av over 8 millioner.