Ukas ros går til «Familieekspedisjonen» på NRK
I en verden full av skjermer er det godt å se at NRK retter fokuset mot familien, samhold og et liv uten skjermer. Dette ønsker vi i Tro & Medier å rose.
– Vi har sett to program sammen med gjengen vår, og det fungerte veldig bra. Det skapte engasjement, latter og refleksjoner rundt det å være sammen som familie i naturen, sier firebarnsfar og leder for omGud.net, Kjetil Fyllingen om programmet.
«Familiene skal legge fra seg mobilen, pakke sekken og dra ut på åtte spektakulære turer i norsk natur i løpet av én måned. Der skal de lære seg å mestre ting de aldri hadde trodd de kunne få til.»
Slik beskriver NRK programmet.
Kan inspirere
Programmet promoterer verdien av samhold i familien, det å gjøre noe sammen og verdien av tid uten skjermer (selv om det brukes en iPad til å motta oppgaver fra programlederen).
Kjetil tror programmet kan inspirere flere familier til å gjøre lignende.
– «Familieekspedisjonen» viser at norsk natur er fantastisk flott og at vi som bor her har spennende muligheter som ligger og venter på oss.
Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.
F&M roser Asker-jente (15)
Innlegget i Aftenposten fra ei jente om gruppepress beskriver utfordringer vi må ta på alvor. – Modig gjort å si fra på denne måten, og vi håper det fører til at flere tør å ta egne valg, sier leder for Ungdom & Medier, Alexis Lundh.
F&M roser «Djeveldansen»
«Det har nesten vært som en evig djeveldans», sier journalist og programleder Ann Söderlund om det å vokse opp med en far som drakk for mye. – Takk til NRK for at de også viser fram alkoholens mørke sider og lar oss se hvordan alkoholmisbruk kan påvirke de nærmeste, sier Linda Askeland i Familie & Medier.
F&M roser «Hjelp til alt mulig»
Facebook-siden har nå over 13 000 medlemmer. Målet med siden er å formidle hjelp til folk som trenger det. – Et rosverdig tiltak, sier Linda Askeland i Familie & Medier.