Ukas ros går til «Familieekspedisjonen» på NRK
I en verden full av skjermer er det godt å se at NRK retter fokuset mot familien, samhold og et liv uten skjermer. Dette ønsker vi i Tro & Medier å rose.
– Vi har sett to program sammen med gjengen vår, og det fungerte veldig bra. Det skapte engasjement, latter og refleksjoner rundt det å være sammen som familie i naturen, sier firebarnsfar og leder for omGud.net, Kjetil Fyllingen om programmet.
«Familiene skal legge fra seg mobilen, pakke sekken og dra ut på åtte spektakulære turer i norsk natur i løpet av én måned. Der skal de lære seg å mestre ting de aldri hadde trodd de kunne få til.»
Slik beskriver NRK programmet.
Kan inspirere
Programmet promoterer verdien av samhold i familien, det å gjøre noe sammen og verdien av tid uten skjermer (selv om det brukes en iPad til å motta oppgaver fra programlederen).
Kjetil tror programmet kan inspirere flere familier til å gjøre lignende.
– «Familieekspedisjonen» viser at norsk natur er fantastisk flott og at vi som bor her har spennende muligheter som ligger og venter på oss.
Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.
F&M roser Vårt Land
Gjennom flere saker belyste Vårt Land påskedagene i en aktuell og spennende form. – Vi i Familie & Medier vil takke for en engasjerende og gjennomarbeidet fremstilling av påskedramaet, sier Jarle Haugland, leder for F&M.
F&M roser VG for «Ett år uten Odin»
«Det hjelper ikke å si fra, de gjør ikke noe uansett.» Dette fortalte Odin hjemme før han tok livet sitt på grunn av mobbing. – VG har lagt ned mye arbeid i å formidle Odins historie på en måte som oppfordrer til å kjempe mot mobbing, sier Halldis B. Volle i Familie & Medier.
F&M roser Dagsavisen for godt fokus
«Norge gir 32 kroner, tilsvarende én kopp kaffe, per syrer som har behov for nødhjelp», skriver Dagsavisen på forsiden i dag. – Her synliggjør Dagsavisen vår manglende hjelp til Syrias flyktninger på en treffende måte, sier Linda Askeland i Familie & Medier.