5 tips: Hjelp oss med å gjøre Jesus synlig på Facebook
Jesus er pålogget, det vet vi. Han er på Instagram, på Facebook og på Snapchat. Men Han kan bli enda mer synlig – det er vi overbevist om.
Så hvordan gjør man Jesus synlig i sosiale medier? Det er ikke enkelt og vi er avhengig av at alle bidrar – også du.
1. Del godhet
Jesus er synlig i sosiale medier gjennom bibelvers og troshistorier, men ikke bare der! Alt som er godt er fylt av Jesus. Tro & Medier er for øyeblikket aktiv på Facebook og delvis aktiv på Instagram. Noen ganger kritiserer vi, noen ganger utfordrer vi, og ofte deler vi gode ting som bibelvers, ros eller annet. Tanken bak alt er å bygge opp og gjøre Jesus synlig.
Dette kan du også være med på! Hvis du liker, deler og kommenterer det vi legger ut, hjelper du oss til å nå enda flere.
2. Gjør Tro & Medier enda mer synlig
Facebook forandrer seg fra dag til dag og de ønsker at du skal ha et tettere forhold til dine venner og din familie. Det synes vi er bra og viktig! Samtidig er det en stor sjanse for at vi forsvinner fra din nyhetsstrøm på Facebook. Det igjen fører til at du ikke får med deg innholdet vårt, du kan ikke like, dele eller kommentere. Det igjen betyr at innholdet forblir usett av de menneskene som enda ikke har møtt Jesus.
Men det finnes en løsning! Hvis Tro & Mediers side er viktig for deg og du liker våre oppdateringer, kan du hjelpe oss med å bli synlig for deg og dine venner. Besøk vår Facebook-side. Helt øverst under forsidebildet klikker du på «Følger» og velger «Se først».
Så vil våre innlegg dukke opp øverst i din nyhetsstrøm og du kan dele, like og kommentere. Dette gjelder selvsagt andre sider du liker og som deler godt og inspirerende innhold.
Av Simen Søvik
kommunikasjonsleder
3. Vær en nettengel – ikke et nettroll
Å kommentere har aldri vært enklere. Man kan sitte hjemme i sofaen og skrive akkurat hva man tenker – ofte før man har tenkt gjennom det man tenker. Vi ønsker å oppfordre deg til å tenke gjennom før du kommenterer.
Her er en huskeliste fra oss:
- Les hele saken før du kommenterer.
- Hva var bra med denne saken/dette innlegget?
- Hva var ikke bra og hvorfor mener jeg det?
- Har jeg Guds kjærlighet til dem kommentaren angår? Be om å være preget av den.
- Har jeg lyttet til Gud for å søke hans ledelse? For du er en representant for Jesus der du er, også i sosiale medier.
- Hvis du er uenig bør du har et godt argument. Er du uenig i deler av teksten, men enig i resten? Da fortjener forfatteren å høre begge deler.

4. Inviter dine venner
Liker du det vi deler? La alle du kjenner få være med å gjøre Jesus synlig på Facebook. Inviter dine venner til å like Tro & Mediers Facebook-side.
5. Gi en gave
Vi ser stadig vekk at personer kommer inn til omGud.net gjennom Facebook. De siste ukene har det vært opp mot ti stykker i uken som har startet et nettkurs.
Vi ønsker at mennesker som enda ikke har møtt Jesus skal få muligheten til å bli kjent med Ham og vi ser at mennesker tar imot Jesus gjennom nettkursene. For å treffe disse menneskene på Facebook må vi betale for målrettet annonser – med en gave er du med og sprer et godt budskap om Jesus i sosiale medier.
Bli Mediepartner eller gi en gave på Vipps til Tro & Medier 55256
Takker av etter 15 år i Tro & Medier
Etter 15 år som daglig leder i Tro & Medier har Jarle Haugland valgt å gå videre for å bli generalsekretær i Indremisjonsforbundet (ImF). Under Hauglands ledelse har Tro & Medier gjennomgått en betydelig profil- og navneendring, samtidig som organisasjonen har...
Kan du bli med på leting?
En av de historiene i Bibelen som berører meg mest, er historien fra Luk 15, om hyrden som hadde hundre sauer. Da en av dem forsvant, skjedde det noe med hyrden: For det første la han merke til at sauen var borte. Det var ikke bare en «flokk» som ble redusert med én...
Ukas ros til Julie Kroslid
Denne uka ønsker vi i Tro & Medier å gi ukas ros til Julie Kroslid for hennes tydelige vitnesbyrd, både på Instagram og i NRK-artikkelen «Drog til Bali for å hjelpe andre», publisert 11. mars. I artikkelen blir vi kjent med Julie Kroslid (20) fra Lyngdal, som har...