Har vi et balansert kroppsfokus i 2021?

Hvorfor vil alle se like ut? Hvorfor ønsker så mange å endre på den naturlige kroppen sin? Hva skjedde med kroppsidealene våre? Går det an å være fornøyd med den kroppen man har? Les ukas Mediekommentar!

Mediekommentaren

Fikk du med
deg uka ros?

Bør kirken nedtone det kristne budskapet?

Bør kirken nedtone det kristne budskapet?

Av Jarle HauglandDet er to spørsmål som er utrolig viktig å kunne gi et godt svar på for kristne ledere i dag: Hva skal vi kommunisere ut til mennesker i dag? Og hvordan skal vi kommunisere det?   Dette er to ulike spørsmål som både må behandles sammen og...

Jeg vil lytte til hva “Du sier”

Jeg vil lytte til hva “Du sier”

Alexis Lundh er leder for HeltFri.net som er et av Tro & Mediers arbeid. I denne ukas mediekommentar skriver han om noe han brenner veldig for, nemlig menneskets identitet i Gud. Det er mange faktorer i dagens samfunn som forsøker å definere oss, men vi tror og ønsker å formidle at det er Gud som har sannheten om hvem vi egentlig er.

Fred, midt i en urolig tid

Fred, midt i en urolig tid

Av Jarle HauglandHva vil 2021 gi oss? To uker inn i året virker det ikke som om det hjalp noe å legge annus horribilis 2020 bak oss. Januar kom med nye konflikter, katastrofer og koronautbrudd. De mørke nyhetene preger mediene, som en helt naturlig del av pressens...

Er sekularisert jul det mest inkluderende?

Er sekularisert jul det mest inkluderende?

Det var nok flere som hevet øyenbrynene da Fantorangen skulle være med og synge «Du grønne, glitrende tre» på NRKs nasjonale julelystenning. Her var teksten endret slik at den blanke stjernen nå skulle minne oss om «vår jul», og ikke om «vår Gud», slik originalteksten er.

Gjenoppdag advent!

Gjenoppdag advent!

Det er altfor lett å glemme følgende: Det kristne budskapet er enormt kraftfullt. Det bringer tilgivelse, frihet og kjærlighet til mennesker. Det forteller om seier over nød, ondskap og død. 

Er det noe vits i å be for mediene?

Er det noe vits i å be for mediene?

Av Jarle Haugland Nylig ble nasjonal bønnedag for mediene arrangert. Her ba vi sammen for syv ulike områder i medielandskapet, som for eksempel nyhetsjournalister, mennesker i underholdningsbransjen og barn og unges mediebruk. Men strengt tatt: Er det noe vits i å be...

Vær til stede i barnas mediebruk

Vær til stede i barnas mediebruk

Av Jarle Haugland Ville du ha gitt femåringen en sykkel og sendt henne ut i storbytrafikken? Eller ville du ha gitt åtteåringen en sirkelsag til å leke seg med? Hva med å sende fireåringen på badestranda alene?  Jeg kjenner det gjør vondt i magen å tenke på det....

Hvorfor slutter nordmenn å tro på Gud?

Hvorfor slutter nordmenn å tro på Gud?

Av Jarle Haugland «Hvorfor slutter nordmenn å tro på Gud?» Spørsmålet er høyrelevant og må stilles av enhver kristenleder i landet. Men denne gang er det Harald Eia som stiller spørsmålet i NRKs programserie «Sånn er Norge».   Det første man bør gjøre i møte med et...

Ta 5 minutter

Mediene er en av de virkelig store påvirkiningkildene i vårt samfunn – på godt og vondt. Vi vil at Gud skal prege hjertene, både hos medieaktørene og hos mediebrukeren.

Da trenger vi å be!

Skriv deg opp her for å motta vårt ukentlige bønnebrev



    Jeg ønsker å bli fastgiver i Tro & Medier



    Programrekasjoner

    Tro & Medier trenger dine innspill.
    Du er våre øyne og ører. Dine programreaksjoner hjelper oss i vår kontakt med mediene.

    Vær gjerne konkret i dine tilbakemeldinger. For eksempel kanal, program, klokkeslett og hendelse.





      Senter for Tro & Medier

      }

      Åpningstider

      Mandag 09:00–15:00

      Tirsdag 09:00–15:00

      Onsdag er telefonen stengt

      Torsdag 09:00–15:00

      Fredag 09:00–15:00

      BESØKSADRESSE

      Fjøsangerveien 45

      5054 Bergen

      POSTADRESSE

      Postboks 2420 Solheimsviken

      5824 BERGEN

      v

      KONTAKT OSS

      E-post: post@troogmedier.no

      Tlf.: 56 31 40 50

      Gave

      Vipps: 55256

      Kontonummer 3000.14.66824

      Organisasjonsnr. 971 492 996

      Nysgjerrig?

      Meld deg på vårt nyhetsbrev

      Nysgjerrig?

      Nysgjerrig?

      Få vår rykende ferske mediekommentar, ukas ros og nyttige og gode saker rett i innboksen. Vi sender ut nyhetsbrev 2-3 ganger i måneden. Helt gratis!

      Nå er det bare å lene seg tilbake å vente på vårt neste nyhetsbrev!

      Share This