– Vi er glade for endelig å kunne annonsere at Tro & Medier inngår et tettere samarbeid med Jesus.net, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier.
Han røper at et vellykket partnerskap, som har vart i flere år, nå tas til nye høyder!
Nettsiden nor.Jesus.net er lansert i dag! Sammen skal Tro & Medier og Jesus.net utvikle et kraftigere digitalt verktøy – i form av en ny nettside – for å dele Jesu budskap i Norge. Den nye nettsiden overtar adressen omgud.net og gir en forbedret digital opplevelse. Samtidig åpner den dørene for et tettere samarbeid med et globalt fellesskap på mer enn 130 organisasjoner.
Nye muligheter for å nå mennesker med evangeliet
Jan-Willem Bosman, administrerende direktør i Jesus.net, er også begeistret for det styrkede samarbeidet:
– Vi er svært glade for å styrke vårt partnerskap med Tro & Medier. Med den nye nettsiden og plattformene våre ønsker vi å formidle evangeliet på en relevant og moderne måte til mennesker i Norge, uttaler Jesus.net-lederen.
Han forteller at den nye nettsiden og det tettere samarbeidet gir norske brukere tilgang til en større del av Jesus.net sin katalog, som blant annet inkluderer nettkurs, artikler og videoer. Den profesjonelle plattformen vil også gjøre det lettere for nettsiden å bli oppdaget på Google og andre søkemotorer, noe som gir nye muligheter for mennesker som ikke er troende å oppdage evangeliet.


The Chosen – et kraftig evangeliseringsverktøy
Den største nyheten er kanskje likevel at nettsiden nå gir et enda tettere bånd til det Bosman mener er «det mest innflytelsesrike evangeliseringsverktøyet de neste 10 årene» – The Chosen. Serien, et historisk drama basert på Jesu liv, har hatt enorm global suksess og blitt en viktig del av moderne evangelisering.
– Jesus.net har inngått en avtale med Come and See Foundation, som eier rettighetene til The Chosen, for å vise serien på våre plattformer. Dette gir oss en unik mulighet til å nå ut med evangeliet på en spennende måte, forklarer Bosman.
Han forteller videre at de har utviklet interaktive verktøy basert på den populære serien som skal gjøre brukeropplevelsen mer engasjerende for besøkende.
– Vi har blant annet utviklet et quizverktøy der folk kan finne ut hvilken disippel de ligner mest på. For eksempel, hvis du tar testen og finner ut at du ligner mest på Peter, får du en invitasjon til å følge hans reise i evangeliene, med en dypere forståelse av hvordan livet hans endret seg etter møtet med Jesus, forklarer Bosman.
AI-verktøy for en mer personlig opplevelse
Han ser et stort potensial i hvordan disse verktøyene, sammen med nye AI-løsninger, kan hjelpe mennesker på deres vei til å følge Jesus.
– Den nye bølgen innen digital formidling er AI, og vi prøver å lære og bruke denne teknologien for å nå ut på enda mer personlige måter. Vi har allerede to AI-verktøy på våre plattformer: Ett gir folk muligheten til å stille spørsmål til Jesus.net og få et svar som reflekterer hvordan Jesus kunne ha svart. Det andre verktøyet hjelper folk med å lære hvordan de kan be ved å gi dem en personlig, bibelsk bønn basert på deres situasjon, forteller Bosman.
Han tror at disse AI-løsningene vil kunne skape en mer engasjerende og personlig tilpasset opplevelse for hver enkelt bruker.
– En digital plattform som møter folk der de er
Kjetil Fyllingen, leder for det norske arbeidet til Jesus.net, deler sin entusiasme for endringen:
– Vi er veldig glade for denne spennende utviklingen. Overgangen til Jesus.net gir oss nye muligheter til å nå ut til flere mennesker med evangeliet, på en måte som er relevant for dagens digitale verden. Internett er en viktig møteplass for mange, og denne plattformen gir oss muligheten til å dele troen på en måte som engasjerer og møter folk der de er. Vi ser frem til å bygge videre på vårt sterke samarbeid med Jesus.net, utvikle nye ressurser og nå ut til enda flere, sier Fyllingen.
