I Bergens Tidendes lørdagsmagasin var det satt av tolv sider til helgas hovedsak: "Kristenliv". Tittelen var "Den nye vekkelsen" (ligger på bt.no som abonnementssak). Her fulgte Bergens Tidende spesielt Jesusfellesskapet på Bønes og den kristne kampanjen "En dag", som er et felleskristent initiativ mot menneskehandel.
Jarle Haugland roser Bergens Tidende for å vie så stor oppmerksomhet til en viktig del av samfunnet.
– Dette er en gruppe som er underrepresentert i mediebildet. Svært mange kristne ungdomsmiljøer er vitale, dynamiske og har historier og uttrykksmåter som passer godt inn i flere medieformat. I dette tilfellet gir Bergens Tidende leserne et lite innblikk i dette landskapet. Og skal vi forstå samfunnet, må vi forstå menneskers livssyn – den dypeste drivkraften til våre holdninger og handlinger. Uten kunnskap blomstrer fordommer. Og fordommer avler igjen frykt eller forakt. Derfor er slike saker svært viktige, ikke bare som engangshendelser, men som en naturlig del av mediebildet, sier Haugland.
Familie & Medier takker Bergens Tidende for "Den nye vekkelsen"!