Analyser skal styrke kontakten med kanalene i Norge
Tro & Medier ønsker å styrke kontakten med kanalene og gi dem analyser som på et høyt faglig nivå bidrar til viktig innsikt og nyttige refleksjoner. Derfor har vi bestilt fire dybdeanalyser fra Damaris Norge, på Morgenandakten (NRK), Lovleg (NRK), Lykkeland (NRK) og Ex on the Beach (Discovery).
Analyse av Lovleg
I denne analysen har vi sett på NRKs nettserie Lovleg. Her møter vi Gunnhild, som flytter hjemmefra for å begynne på videregående skole. Denne overgangen er både skummel og frigjørende, og gjør en krevende fase i livet enda mer utfordrende. Dersom det er slik at ungdommer kjenner seg igjen i Lovleg, hva kan vi lære om dem? Sier serien noe om hva som er viktig for dem, og hvorfor de handler slik de gjør?
Analysen er gjennomført av Anne Solfrid Brennhovd og Damaris Norge.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ukas ros går til Framnes sine Skjermfrie dager
Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til Framnes kristne vidaregåande skule for sitt opplegg med skjermfrie dager.
– Støtten fra Tro & Medier var avgjørende
Mediestipendet 2022 gikk blant annet til Verdiverkstedet sin produksjon av kortfilmen “Den magiske boka”, om to tenåringer som oppdager Bibelen for første gang.
Ukas ros går til Verdiverkstedet
Kortfilmen “Den magiske boka” er nominert til Beste norske kortfilm under Barnefilmfestivalen. Filmen handler om Bibelen!