Ukas ros går alle Facebook-brukerne som har donert penger det siste året
Vi ønsker å rose alle som har brukt Facebook til å donere bursdagspenger.
Teknologien er spennende, men også skummel. Spesielt sosiale medier får ofte negativ oppmerksomhet for hvordan de fungerer. Men så finnes det også mye bra og gode initiativ som fortjener å løftes frem – og roses.
Etter et år med den ene Facebook-skandalen etter den andre, kom det nylig en rapport som viser hvordan det har gått med innsamlingsfunksjonen på Facebook. I løpet av funksjonens første år har det blitt samlet inn 2,5 milliarder kroner.
- Les mer om Facebooks innsamling det siste året her
Aksjonene er startet av brukere som har bursdag, og pengene er fordelt mellom 750.000 veldedige organisasjoner. Facebook tar ikke en krone av gavene og alt som samles inn går direkte til organisasjonene.
– Det er veldig positivt at Facebook har gjort det enklere å samle inn og gi gaver til gode saker. Og enda mer positivt at mange tar i bruk denne muligheten! Vi trenger mennesker som brenner for det gode, og her har Facebook gjort det enklere å spre den brannen, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
– Støtten fra Tro & Medier var avgjørende
Mediestipendet 2022 gikk blant annet til Verdiverkstedet sin produksjon av kortfilmen “Den magiske boka”, om to tenåringer som oppdager Bibelen for første gang.
Ukas ros går til Verdiverkstedet
Kortfilmen “Den magiske boka” er nominert til Beste norske kortfilm under Barnefilmfestivalen. Filmen handler om Bibelen!
Et hjem med hvile
Jeg kjenner meg utfordret til å ta kontroll over kalenderen og mobilen min, og ikke la den styre meg, sier Cathrine Lofnes.