Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde
Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde, som er initiativtaker for å få The Bible Project på norsk. Han har samlet en rekke organisasjoner til å stå sammen om dette prosjektet, som han selv omtaler som «Tidenes digitale dugnad for å gjøre Bibelens store fortelling kjent i Norge».
The Bible Project er et prosjekt som på en utmerket måte tegner bibelfortellinger slik at Bibelen virker både relevant og enklere å forstå, for både unge og gamle. Helt siden 2014 har de laget og delt korte filmer fra Bibelens bøker, og endelig kommer det i helnorsk utgave! Materialet vil være gratis for alle, og det vil være enkelt å dele med både familie og venner.
– Skal vi prege mediene med godhet, sannhet og tro, må vi stå sammen i mye større grad enn vi gjør nå. Vi har ikke råd til mange løsrevne initiativ, når vi står sterkere sammen. Derfor er Karl-Johan Kjøde´s initiativ verdt ros. For dette prosjektet samler en rekke kristne organisasjoner rundt et prosjekt om å dele Bibelens fortelling på en ny måte, sier Jarle Haugland i Tro & Medier.
I tillegg ønsker vi å rose alle de som har henvendt seg til The Bible Project i USA og ytret et ønske om en norsk utgave. Dette var viktig i deres begrunnelse for å si ja til å sette i gang med dette prosjektet. Dette viser at det å være flere om en sak, virkelig har en betydning.
Ønsker du å gi en øremerket gave til prosjektet kan du klikke deg inn her!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Nye ansettelser i Tro & Medier
To nye medarbeidere starter i Tro & Medier i fra august.
Ukas ros går til «Alle tiders sanger»
Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til programmet «Alle tiders sanger» som ble sendt på NRK i pinsen.
Hvor har du ditt blikk?
På samme måte som behovet for mat, drikke, søvn og sol må bli møtt, kommer en ikke unna at vår sjel lengter etter bekreftelse – i dypeste forstand kjærlighet.