– «Organisten inviterer» ble et av de varme, friske pustene da mye ellers var preget av frykt og usikkerhet. Skaug samlet en rekke mennesker til digitalt fellesskap, konserter, lovsang og korøvelser. Slik klarte han å bruke musikken og digitale kanaler til å bringe lys inn i en vanskelig tid, sier daglig leder i Tro & Medier, Jarle Haugland
Vi i Tro & Medier vil få frem godhet, sannhet og tro i mediene, og rose personer som gjør dette. Skaug har vist at han er med på å spre disse gode verdiene, og derfor gir vi ham denne ukas ros!
– Det sies at kriser åpner opp mulighet for nyskaping. Det har vi sett i tilfellet med Leif Ingvald Skaug, og vi er spent på å se om erfaringene kan tas med videre også etter pandemien er over. Hans kreativitet og engasjement er uansett til etterfølgelse for andre, avslutter Haugland.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli med i nettVerket eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ny spennende bok fra Tro & Medier
Daniel Sæbjørnsen ønsker å gi en grundig og oversiktlig innføring i den kristne tro med boka «Hva er greien med …», som ble lansert 30. september.
Sosiale medier som misjonsmark?
– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.
Ukas ros går til Thor Haavik i TV2-serien Torpet
Det står stor respekt av å stå for sine moralske overbevisninger med den muligheten at man går glipp av en stor og spennende opplevelse. Derfor tildeler vi Ukas ros til Thor Haavik!