Det ble en annerledes påske som ble feiret fra stuer verden over. I Norge tok kringkasteren vår, NRK, høytiden på alvor med flere gudstjenester, gode artikler og fine innslag på dagsrevyen. Dette fortjener de ros for.
Påsken ble feiret digitalt over hele verden og der norsk mediedekning de siste årene har blitt preget av tomme kirker i påskehøytiden, var det i år de digitale innslagene som ble løftet frem.
Vi har fått tilsendt mange gode tilbakemeldinger på gudstjenestene som har blitt sendt i påsken. Her er noen av dem:
«Takk til NRK for flere fine gudstjenester i radio og tv i påska.»
«Tusen takk for at dere (NRK) sender Gudstjenester søndager og i påska. Jeg håper dere fortsetter med dette til glede for mange.»
«Takk for at gudstjenestene fra domkirken i Tromsø blei en god opplevelse. Fint at det gav en tilhørighet at det blei gjennomført på samme sted.»
I tillegg til gudstjenester leverte NRK god journalistikk om påsken gjennom denne saken og i dagsrevyen 1.påskedag fikk vi se et vakkert innslag med Frelsesarmeen og mange mennesker rundt om i landet som sang «Deg være ære»
– Det er godt å se at NRK tar den kristne påskehøytiden på alvor og leverer gode innslag på flere plattformer. Spesielt i denne tiden hvor mange ikke får med seg gudstjenester eller andre møtepunkter. Vi takker også kringkasteren for å prioritere gudstjenester utenom høytiden også, sier Simen Søvik, kommunikasjonsleder i Tro & Medier.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Hvorfor strever du sånn?
– Jeg vil vi skal snakke ærlig om livet, vise hvem vi er bak fasaden, snakke frem ekteskap og relasjoner og gi verktøy til å holde livet ut.
Hode, ikke hale, i medielandskapet
Vi må begynne å definere mediebildet, ikke bare reagere på det. Vi er kalt til å være hode, ikke hale.
Ukas ros går til Partolken
Ukas ros går til Partolken, Maria Mork, for sin tilstedeværelse i sosiale medier med budskapet om at det er håp for ektepar som strever.