Ukas ros går til NRK og Kristiansand Frikirke
Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til NRK og Kristiansand Frikirke for en gudstjeneste som gjorde inntrykk hos flere. Gudstjenestene betyr mye for mange lyttere, kanskje ekstra mye i koronatiden. Derfor er det godt når de også velger å sende en gudstjeneste som har hele familien som målgruppe. Dette vil vi gjerne ha mer av!
Tro formidlet i mediene er, og har alltid vært viktig. I denne tiden, når fysisk fellesskap på gudstjeneste er begrenset eller fraværende, så er det kanskje enda viktigere. Derfor fortjener NRK og Kristiansand frikirke ros for å ha tilrettelagt og sendt en familiegudstjeneste som nådde helt hjem til folks stuer og hjem, igjennom radioen.
«Stor takk til NRK 1 for kjempefin familiegudsteneste som me fekk kl. 11. i dag. Det er så fint at de gir oss dette tilbodet i desse koronatider😊. Spesielt takk til Kristiansand Frikirke. Flott song av barnekoret Jubilo og meget god tale + møteleiing», skriver en lytter.
«Hele gudstjenesten var fin. Og prekenen om «Lekkasje på badet» var flott», skriver en annen lytter.
Det er mange som setter pris på gudstjenestene NRK sender på radio, spesielt nå i koronatider. Derfor er det flott når kanaler velger å sende en gudstjeneste som har hele familien som målgruppe og som ytrer både fellesskapet og det gode budskap.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
To utfordringer til menighetsledere i en digital tid
– Nedgraderer jeg digitale relasjoner og sier at det ikke er «ordentlig fellesskap»? Ja, kanskje. Men det finnes muligheter for noe rikere, sier Jarle Haugland.
Jeg sletter mine kontoer på Facebook og Instagram
Noen personligheter engasjerer og begeistrer. Hvordan kan vi fremelske kristne forbilder som peker på Jesus i mediene?
Ukas ros går til TV-aksjonen
År etter år får de oss nordmenn til å tenke ut over oss selv, og sette fokus på en verdig sak som vi kan gi av vår overflod til. Dette fortjener ros, og Ukas ros går til TV-aksjonen.