Analyser skal styrke kontakten med kanalene i Norge
Tro & Medier ønsker å styrke kontakten med kanalene og gi dem analyser som på et høyt faglig nivå bidrar til viktig innsikt og nyttige refleksjoner. Derfor har vi bestilt fire dybdeanalyser fra Damaris Norge, på Morgenandakten (NRK), Lovleg (NRK), Lykkeland (NRK) og Ex on the Beach (Discovery).
Analyse av Lovleg
I denne analysen har vi sett på NRKs nettserie Lovleg. Her møter vi Gunnhild, som flytter hjemmefra for å begynne på videregående skole. Denne overgangen er både skummel og frigjørende, og gjør en krevende fase i livet enda mer utfordrende. Dersom det er slik at ungdommer kjenner seg igjen i Lovleg, hva kan vi lære om dem? Sier serien noe om hva som er viktig for dem, og hvorfor de handler slik de gjør?
Analysen er gjennomført av Anne Solfrid Brennhovd og Damaris Norge.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ny podkast lanseres i dag
I dag lanserer Tro & Medier og Frimodig kirke podkasten «En bedre historie – med Alexis Lundh». Møt mennesker som velger tro over følelser.
Ukas ros går til Bibelnerden.no
Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til nettsiden Bibelnerden.no, og mannen bak, Lars Olav Gjøra.
Elsket, ønsket og villet av en Gud som er god
«En bedre historie» er på mange måter en historie om håp. Håpet om å bli møtt på våre dypeste lengsler og hvor vi erfarer fred og forsoning.