Asle Haddeland (20), kjent som kompanirekrutt Haddeland i Kompani Lauritzen, er tydelig på hva som er viktig for ham: troen på Jesus.
Her i Tro & Medier setter vi alltid pris på når noen viser frem sin tro på en god måte i riksdekkende media. Vi ble tipset om Haddeland av Anne Solfrid Brennhovd, som sier følgende om rekrutten:
– Gjennom hele denne sesongen av realityserien har han formidlet en trygg, glad og frimodig tillit til Jesus, og løftet frem hvor sentral menighetsbakgrunnen er i hans liv. Haddeland står frem som et forbilde med sin åpenhet.
Vi synes Asle Haddeland fortjener ros for dette, og gir ham derfor Ukas ros!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Sosiale medier som misjonsmark?
– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.
Ukas ros går til Thor Haavik i TV2-serien Torpet
Det står stor respekt av å stå for sine moralske overbevisninger med den muligheten at man går glipp av en stor og spennende opplevelse. Derfor tildeler vi Ukas ros til Thor Haavik!
Livssynsformidling, som forkynnelsen er, har en naturlig og viktig plass hos NRK
– Debatten er tjent med å parkere argumentet om at NRK kun bedriver journalistikk og dermed ikke kan formidle forkynnelse, sier Jarle Haugland.