Kompani Lauritzen-vinner Elisa Vagle har etter finalen vært tydelig på sin kristne tro i flere intervjuer i mediene, som i denne saken fra TV2. Vi synes det fortjener Ukas ros, som vi også vil gi til TV2 for sin dekning av et flott vitnesbyrd.
Jarle Haugland i Tro & Medier sier:
– Det lille som er gjort av forskning på hvordan nyhetsmedier dekker livssyn, viser at det i stor grad er konfliktstoff som får spalteplass. Det skaper et feil bilde av hva religiøs tro er og hvordan det preger menneskers liv. Derfor er det viktig med slike saker, som gir rom til slike fine vitnesbyrd om møter med Gud!
Stor takk til TV2 for saken, og til Elisa Vagle, som forteller åpent om hvordan hun som tenåring var mye sint og utagerende, men fikk livet forandret av Gud da hun var på bibelskole. Vi digger dette, Elisa! Takk for at du er åpen og et tydelig vitne for Jesus!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Sosiale medier som misjonsmark?
– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.
Ukas ros går til Thor Haavik i TV2-serien Torpet
Det står stor respekt av å stå for sine moralske overbevisninger med den muligheten at man går glipp av en stor og spennende opplevelse. Derfor tildeler vi Ukas ros til Thor Haavik!
Livssynsformidling, som forkynnelsen er, har en naturlig og viktig plass hos NRK
– Debatten er tjent med å parkere argumentet om at NRK kun bedriver journalistikk og dermed ikke kan formidle forkynnelse, sier Jarle Haugland.