Ukas ros går til «Familieekspedisjonen» på NRK
I en verden full av skjermer er det godt å se at NRK retter fokuset mot familien, samhold og et liv uten skjermer. Dette ønsker vi i Tro & Medier å rose.
– Vi har sett to program sammen med gjengen vår, og det fungerte veldig bra. Det skapte engasjement, latter og refleksjoner rundt det å være sammen som familie i naturen, sier firebarnsfar og leder for omGud.net, Kjetil Fyllingen om programmet.
«Familiene skal legge fra seg mobilen, pakke sekken og dra ut på åtte spektakulære turer i norsk natur i løpet av én måned. Der skal de lære seg å mestre ting de aldri hadde trodd de kunne få til.»
Slik beskriver NRK programmet.
Kan inspirere
Programmet promoterer verdien av samhold i familien, det å gjøre noe sammen og verdien av tid uten skjermer (selv om det brukes en iPad til å motta oppgaver fra programlederen).
Kjetil tror programmet kan inspirere flere familier til å gjøre lignende.
– «Familieekspedisjonen» viser at norsk natur er fantastisk flott og at vi som bor her har spennende muligheter som ligger og venter på oss.
Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.
F&M roser Bergens Tidende for kristensak
Denne uka gir Familie & Medier sin ros til Bergens Tidende for saken «Den nye vekkelsen». – En svært viktig sak, sier Jarle Haugland.
F&M roser NRK for etikkredaktør
Per Arne Kalbakk er ansatt som etikkredaktør i NRK, en nyopprettet stilling hos allmennkringkasteren. Familie & Medier roser kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen for denne endringen: – Det er et tydelig signal, både internt og eksternt, at medieetikken settes høyt i NRK, sier Jarle Haugland, daglig leder i F&M.
F&M roser webpastor Asbjørn Kvalbein
– Vi håper at hans arbeid kan være til inspirasjon for andre, uansett alder, som ønsker at evangeliet skal nå ut til nye mennesker i vår tid, sier Jarle Haugland i Familie & Medier