Analyser skal styrke kontakten med kanalene i Norge
Tro & Medier ønsker å styrke kontakten med kanalene og gi dem analyser som på et høyt faglig nivå bidrar til viktig innsikt og nyttige refleksjoner. Derfor har vi bestilt fire dybdeanalyser fra Damaris Norge, på Morgenandakten (NRK), Lovleg (NRK), Lykkeland (NRK) og Ex on the Beach (Discovery).
Analyse av Lovleg
I denne analysen har vi sett på NRKs nettserie Lovleg. Her møter vi Gunnhild, som flytter hjemmefra for å begynne på videregående skole. Denne overgangen er både skummel og frigjørende, og gjør en krevende fase i livet enda mer utfordrende. Dersom det er slik at ungdommer kjenner seg igjen i Lovleg, hva kan vi lære om dem? Sier serien noe om hva som er viktig for dem, og hvorfor de handler slik de gjør?
Analysen er gjennomført av Anne Solfrid Brennhovd og Damaris Norge.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ukas ros går til Tut og mediekjør!
Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til podkasten Tut og mediekjør, som gir innblikk i journalistikkens verden.
Hvordan kan sommerstevnene få mer mediedekning?
Hvordan kan man få mer mediedekning for alt det spennende som skjer på kristne sommerstevner? Les Jarle Hauglands mediekommentar!
Jesus Revolution har kommet til Norge
Filmen om Jesus-vekkelsen, Jesus Revolution, har gjort stor suksess i USA. Til høsten kommer den også på kino her til lands.