Ukas ros går til Kjetil Haugland og Levende tro
Foto: Skjermdump fra Levende tro på Instagram.
Bibelskoleeleven Kjetil Haugland ville spre evangeliet og gjøre Jesus kjent. Derfor startet han å filme vitnesbyrd fra andre unge mennesker, la det ut på sosiale medier og kalte det Levende tro. Nå vil vi gi Ukas ros til dette prosjektet!
Siden oktober i fjor har Kjetil Haugland publisert flere videoer i sosiale medier. Han har både filmet og redigert selv.
– Det fine med vitnesbyrd er at det er nært og personlig. Troen blir ikke noe man hører og leser om, men noe man opplever gjennom andres liv. Jeg håper de som ser på kan kjenne seg igjen, fortalte Haugland til avisen Dagen i desember i fjor.
Jarle Haugland (ikke i slekt) her i Tro & Medier sa i samme avis at dette er prisverdig.
– Jeg synes han med dette konseptet har klart å gjenfinne vitnesbyrdets verdi og satt det inn i en digital kontekst.
Videoene viser vitnesbyrd fra unge mennesker som har opplevd at Gud har gjort livet bedre. Og dette er noe vi gjerne vil rose. Vi trenger slike historier i mediene. Vi trenger folk i alle aldre som forteller om hvordan livet med Gud gjør en positiv forskjell. Og vi trenger slike som Kjetil Haugland, som bare setter i gang!
Søk opp Levende Tro på Instagram og Facebook, lik og del! Dette er både rørende, oppmuntrende og flott.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver i nettVerket eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Digitale distraksjoner og muligheter i fastetiden
Denne gangen sender vi ut to parallelle mediekommentarer. I forkant av fastetiden: Handler det gode livet om å redusere de digitale distraksjonene eller om å gripe de digitale mulighetene?
Er det så farlig med pornografi?
Jeg er redd for at noen fra neste generasjon snur seg til oss og spør, i kjølvannet av sårede og ødelagte mennesker: «Hvorfor gjorde dere ikke mer?
Ukas ros til Farmen-ros
– Denne lille sekvensen på Farmen viser hvordan vi kan oppdage gull hos andre mennesker når vi tør å legge til side bildet vi bærer med oss. Det skaper flotte møter mellom mennesker og godt TV. Slike øyeblikk vil vi se mer av, sier Vilhelm Viksøy.