
Av Norges Kristne Råd
og Tro & Medier
Hva vil det si å være kirke i dag? Hvilke vurderinger og tilpasninger har ulike menigheter gjort i møte med de begrensninger korona-tiltakene har skapt? Hvordan møter vi medlemmenes behov? Hva har fungert og hva har ikke fungert?
Vi samlet et knippe store, mellomstore og små menigheter til en idédugnad hvor hver delte et ti minutters kort seminar fra sin sammenheng basert på sine erfaringer med å være kirke i en digital hverdag.
Bidragsytere er: Erik Andreassen fra Oslo misjonskirke Betlehem, Siri Iversen fra Flekkerøy Misjonskirke, Daniel Matthiesen fra Salt Norge, Andreas Bjørntvedt fra Fredheim Arena, Steinar Lofnes fra JesusFellesskapet, Torgeir Hauge fra Nærbø kyrkje og Per Bradley fra Metodistkirken i Hammerfest.
Webinaret ble ledet av Gjermund Øystese, kommunikasjonsrådgiver i Norges Kristne Råd.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Sammen for fremtiden – 90 år med Jesus synlig i mediene!
I 1935 var radioen noe nytt og spennende, etter at NRK hadde startet med faste radiosendinger et par år tidligere. Denne nye medieteknologien åpnet en verden av muligheter og utfordringer. En gruppe modige kristne startet Norges Kristne Lytterlag med en klar visjon:...
Fikk du med deg dette? Uke 6
I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...
Har serien «Dødsenglene» noe relevant å si oss om aktiv dødshjelp?
Av Jarle HauglandDet er lenge siden jeg har sett noe så rystende som «Norge bak fasaden – Dødsenglene» på TV2. Gjennom tre episoder leder programlederne Janne Amble og Kadafi Zaman oss inn i en morbid underverden, der mennesker tilbyr å drepe mennesker som selv ikke...