Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

Mennesker er søkende – også på nett

av | 9. jan, 2018 | Nyheter

Mennesker er søkende – også på nett

av 9. jan 2018

Slik gikk det med omGud.net i 2017

At mennesker søker etter Jesus på nett ser jeg tydelig i statistikken for søkeord som førte mennesker inn på omGud.net og kurs.omGud.net i 2017.

Jeg tar med meg mye godt fra året som gikk, men samtidig er det utfordringer som ligger og venter i året som kommer. Heldigvis har vi mye spennende på gang med omGud.net fremover.

Her er en «liten» rapport du kan laste ned om du vil.

Lyspunkt i arbeidet

  • Vi har en god gjeng med frivillige e-coacher som er veldig klar for å gå nye steg sammen med deltakerne på nettkurs.
  • Vi har publisert mange nye nettkurs i samarbeid andre organisasjoner. Vi kan derfor tilby aktuelle kurs for skeptikeresøkende og folk som allerede tror.
  • Vi har god trafikk inn til omGud.net. Folk i Norge googler blant annet etter innhold knyttet til bønn, Jesus, jul, påske. Vi må møte disse søkerne på en best mulig måte.
  • Vi har en nettkursplattform som er god.
  • Vi får positive tilbakemeldinger fra de som fullfører nettkurs, og vi ser at nye mennesker kommer til tro.
  • Vi har over 200 personer i bønnegruppen vår på Facebook.

Dette er et godt grunnlag å bygge videre på i 2018!

Ut fra statistikken vil jeg dele 2 viktige trender som utfordrer oss

  1. Vi får mindre trafikk inn via sosiale medier 
    En viktig ting jeg fikk bekreftet da jeg dykket ned i statistikken var noe som jeg har hatt en mistanke om lenge. Nemlig at annonsene våre på Facebook fungerer dårligere og dårligere.  Det kan sikkert være flere grunner til dette, men resultatet er at vi har fått en nedgang i deltakere på det nettkurset vi har promotert mest; «Hvorfor Jesus?».
  2. Lav prosent fullfører
    Vi ser at prosenten for de som fullfører «Hvorfor Jesus?» er lav. Generelt ser vi at det er færre  som fullfører de lange kursene.

Jeg tar med meg mye godt fra året som gikk, men samtidig er det utfordringer som ligger og venter i året som kommer. Heldigvis har vi mye spennende på gang med omGud.net fremover.

Grep vi må ta i 2018 for å nå et bedre resultat:  

– Vi må helst øke budsjettet på Facebook-annonser (om det er mulig kommer an på hvordan det går med økonomien til Tro & Medier som nå skal gå fra medlemmer til faste givere. Les mer om dette her. Samtidig må vi hele tiden jobbe for å bli bedre på utforming og målretting av annonser på Facebook. Vi må også prøve å finne nye kanaler å nå ut gjennom.

– Vi må få på plass et nytt nettkurs som kan erstatte, eller komme i tillegg til «Hvorfor Jesus?». Vi har som mål å publisere et videobasert nettkurs, som presenterer kristen tro på en grunnleggende måte, før sommeren. Her har vi et spennende samarbeidsprosjekt på gang, men vi kan ikke avsløre dette enda.

– Vi må få enda flere kristne i Norge til å benytte de mulighetene de har til å evangelisere både på nett og ansikt til ansikt.

Konkrete utfordringer til deg som leser dette:

  • Vil du være med i bønnegruppen til omGud.net på Facebook?
  • Vil du bli en mediepartner for Tro & Medier, slik at vi kan gjøre Jesus mer synlig i mediene?
  • Vil du fortelle noen i ditt nettverk om omGud.net og nettkursene vi tilbyr?
  • Vil du lenke til sidene våre via din blogg, nettside eller sosiale medier?
  • Vil du henge opp en plakat i ditt nærmiljø?

Hører gjerne fra deg om hva du tenker om både rapporten, og grepene vi må ta i 2018.

Kjetil Fyllingen, leder for omGud.net

Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.

Fikk du med deg dette? Uke 4

Fikk du med deg dette? Uke 4

I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...

Blir Facebook en boltreplass for fake news?

Blir Facebook en boltreplass for fake news?

Av Jarle HauglandNylig annonserte Meta-sjef Mark Zuckerberg flere endringer på deres plattformer, Facebook, Instagram og Threads. En av endringene er at de skal bytte ut faktasjekk med såkalte «community notes», et slags kommentarfelt der andre brukere kan korrigere...

Ukas ros til A-laget

Ukas ros til A-laget

Denne uka går rosen til A-laget, NRKs rørende og humoristiske portrettserie som gir 30 journalister med funksjonsvariasjoner en unik mulighet til å stå i sentrum som intervjuere. Serien har en fantastisk blanding av åpenhet, nysgjerrighet og ekte samtaler, og viser...

#

Siste innlegg

$
Hvor har du ditt blikk?

Hvor har du ditt blikk?

På samme måte som behovet for mat, drikke, søvn og sol må bli møtt, kommer en ikke unna at vår sjel lengter etter bekreftelse – i dypeste forstand kjærlighet.

Lyset overvinner alltid mørket

Lyset overvinner alltid mørket

Håpet for vår tid er ikke å angripe mørket, men å aktivt, kreativt, modig og frimodig tenne lys i mediene – for lyset overvinner alltid mørket.

Ukas ros går til Dance TV

Ukas ros går til Dance TV

Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til Dance TV, for sine nettbaserte instruksjonsvideoer for dans i menigheter.

Tro & Mediers Landsmøte 2023

Tro & Mediers Landsmøte 2023

Fine samtaler om hvordan vi kan nå barn og unge med evangeliet i dagens mediehverdag, i tillegg til valg av nytt styre og godkjenning av årsmelding på Landsmøtet 2023.

Et hjem med hvile

Et hjem med hvile

Jeg kjenner meg utfordret til å ta kontroll over kalenderen og mobilen min, og ikke la den styre meg, sier Cathrine Lofnes.

Ukas ros går til Rogaland KrFU

Ukas ros går til Rogaland KrFU

Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til Rogaland KrFU, for deres forslag om å gjøre det vanskeligere for barn og unge å se porno. Bilde: Unsplash.com

Verdikrise

Verdikrise

Statskanalen bør skjerpe seg og gjøre noen moralske vurderinger rundt innhold som påvirker hundretusener av unge sinn, mener Daniel Sæbjørnsen.

#
$