Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde

av | 17. sep, 2020 | Ukas ros

Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde

av sep 17, 2020

Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde, som er initiativtaker for å få The Bible Project på norsk. Han har samlet en rekke organisasjoner til å stå sammen om dette prosjektet, som han selv omtaler som «Tidenes digitale dugnad for å gjøre Bibelens store fortelling kjent i Norge».

The Bible Project er et prosjekt som på en utmerket måte tegner bibelfortellinger slik at Bibelen virker både relevant og enklere å forstå, for både unge og gamle. Helt siden 2014 har de laget og delt korte filmer fra Bibelens bøker, og endelig kommer det i helnorsk utgave! Materialet vil være gratis for alle, og det vil være enkelt å dele med både familie og venner.

– Skal vi prege mediene med godhet, sannhet og tro, må vi stå sammen i mye større grad enn vi gjør nå. Vi har ikke råd til mange løsrevne initiativ, når vi står sterkere sammen. Derfor er Karl-Johan Kjøde´s initiativ verdt ros. For dette prosjektet samler en rekke kristne organisasjoner rundt et prosjekt om å dele Bibelens fortelling på en ny måte, sier Jarle Haugland i Tro & Medier.

Les ukas medekommentar her!

I tillegg ønsker vi å rose alle de som har henvendt seg til The Bible Project i USA og ytret et ønske om en norsk utgave. Dette var viktig i deres begrunnelse for å si ja til å sette i gang med dette prosjektet. Dette viser at det å være flere om en sak, virkelig har en betydning.

Ønsker du å gi en øremerket gave til prosjektet kan du klikke deg inn her!

 

Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.

Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.

Fikk du med deg dette? Uke 4

Fikk du med deg dette? Uke 4

I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...

Blir Facebook en boltreplass for fake news?

Blir Facebook en boltreplass for fake news?

Av Jarle HauglandNylig annonserte Meta-sjef Mark Zuckerberg flere endringer på deres plattformer, Facebook, Instagram og Threads. En av endringene er at de skal bytte ut faktasjekk med såkalte «community notes», et slags kommentarfelt der andre brukere kan korrigere...

Ukas ros til A-laget

Ukas ros til A-laget

Denne uka går rosen til A-laget, NRKs rørende og humoristiske portrettserie som gir 30 journalister med funksjonsvariasjoner en unik mulighet til å stå i sentrum som intervjuere. Serien har en fantastisk blanding av åpenhet, nysgjerrighet og ekte samtaler, og viser...

#

Siste innlegg

$
Hvor har du ditt blikk?

Hvor har du ditt blikk?

På samme måte som behovet for mat, drikke, søvn og sol må bli møtt, kommer en ikke unna at vår sjel lengter etter bekreftelse – i dypeste forstand kjærlighet.

Lyset overvinner alltid mørket

Lyset overvinner alltid mørket

Håpet for vår tid er ikke å angripe mørket, men å aktivt, kreativt, modig og frimodig tenne lys i mediene – for lyset overvinner alltid mørket.

Ukas ros går til Dance TV

Ukas ros går til Dance TV

Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til Dance TV, for sine nettbaserte instruksjonsvideoer for dans i menigheter.

Tro & Mediers Landsmøte 2023

Tro & Mediers Landsmøte 2023

Fine samtaler om hvordan vi kan nå barn og unge med evangeliet i dagens mediehverdag, i tillegg til valg av nytt styre og godkjenning av årsmelding på Landsmøtet 2023.

Et hjem med hvile

Et hjem med hvile

Jeg kjenner meg utfordret til å ta kontroll over kalenderen og mobilen min, og ikke la den styre meg, sier Cathrine Lofnes.

Ukas ros går til Rogaland KrFU

Ukas ros går til Rogaland KrFU

Denne uka ønsker Tro & Medier å gi Ukas ros til Rogaland KrFU, for deres forslag om å gjøre det vanskeligere for barn og unge å se porno. Bilde: Unsplash.com

Verdikrise

Verdikrise

Statskanalen bør skjerpe seg og gjøre noen moralske vurderinger rundt innhold som påvirker hundretusener av unge sinn, mener Daniel Sæbjørnsen.

#
$