
I bladhyllene i butikkene denne førjulstida, har et nytt julehefte fått plass. Det er gledelig å se “Juleevangeliet” som tittel på heftet. Ukas ros går til Egmont Kids Media Nordic for å satse på julens egentlige budskap i julehefteformat!
Avisen Dagen skrev tidligere i desember om det nye juleheftet. Det var ifølge redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen en samtale mellom kollegaer som gjorde at ideen kom frem.
– Julen er knapt over før vi begynner å tenke på hva som kan egne seg til neste år, og det var nettopp under en slik diskusjon at en kollega sa: Bør vi ikke fokusere litt på det som faktisk er julens budskap? Er det ikke viktig å gi dette fokuset tilbake til barna? Hva med Juleevangeliet? Er det ikke på høy tid at vi gir ut julens budskap i ny drakt?
Les saken i avisen Dagen (abo)
Det førte til at årets utvalg med julehefter er supplert med juleevangeliet, og daglig leder i Tro & Medier er veldig glad.
– Julehefter er en viktig del av den norske julesjela, og da er det veldig flott at Egmont også nå gir ut juleevangeliet, julens kjerne, i denne bladfloraen. Vi trenger å huske hvorfor vi feirer, og da er slike utgivelser en kjærkommen hjelp til det. Jeg håper denne utgivelsen blir en suksess og noe som kan videreføres også kommende år, sier Haugland.
Vi gratulerer Egmont Kids Media Nordic med Ukas ros!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
En tirade mot kjendisdyrkingen
Barn og unge preges av mengden kjendisprogrammer, der de selv drømmer om å en gang i fremtiden skinne som en kjendis.
Podkastnettverk i januar
Driver du podkast, eller ønsker du å starte? Vi tilbyr nettverkssamling for deg! Les mer her.
Ukas ros går til Jon Fosse!
Ukas ros går til Jon Fosse, som i sin Nobelpris-forelesning takket Gud offentlig.