Hver dag gjennom hele året gir Egil Svartdahl en kort andakt i sosiale medier. Han formidler godt og når langt ut med evangeliet. Dette mener vi fortjener ros.
TV-tiden går ned, men skjermbruken går opp. Sosiale medier har fått stor plass i hverdagen til flertallet av den norske befolkningen. Dette har de store mediehusene og alle som driver med reklame fått med seg.
– De som tidligere påvirket oss gjennom fjernsynet har nå fått en ny og enda kraftigere arena til å drive med påvirkning. Flere kristne aktører har funnet veien til Facebook og Instagram, men den suksessen TV Inter og Egil Svartdahl har hatt med Plussord er fantastisk, sier Simen Søvik, kommunikasjonsleder i Tro & Medier.
Vi i Tro & Medier mener det er viktig at vi kristne ikke holder det kristne budskapet borte fra denne plattformen, men er til stede aktivt og forteller om Jesus.
– Å lage 365 episoder i løpet av et år var ambisiøst av TV Inter, men fra starten av har tallene skutt i været og det er fantastisk å se hvor mange mennesker de når ut til, sier Søvik.
Suksessen til Plussord er nesten utelukkende basert på deling og ulikt engasjement fra dem som ser filmene. Så fortsett med å like, kommentere og dele!
– Jeg håper at Plussord kan inspirere flere kristne ledere og pastorer til å aktivt dele sitt innhold i sosiale medier, sier omGud.net-leder Kjetil Fyllingen, som også er takknemlig for at Plussord leder folk videre til nettkursene på omGud.net.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Jarle Mong vinner Medierosen 2024 – Egil Svartdahl hedret med hederspris
OSLO, 14. oktober – Mandag var det duket for den årlige utdelingen av Medierosen, som i år ble utdelt i Normisjons lokaler i Staffeldts gate 4. Jarle Mong (43) ble tildelt prisen for "å være en modig og viktig kristen stemme i samfunnsdebatten." Samtidig ble Egil...
På søken etter mening? Da er dette nettkurset for deg!
Tro & Medier er glade for å kunngjøre lanseringen av vårt nye nettkurs, “Drikk - Hva tørster du etter?”, tilgjengelig på myjourney.no.jesus.net. I kurset utfordrer Daglig leder i Tro & Medier, Jarle Haugland, deg til å reflektere over livets store spørsmål:...
Be for mediene, og ikke gi opp før Gud svarer!
Hvordan kan vi som kristne prege mediearenaen, en samfunnsarena som preger oss stort? Det er et av de viktige spørsmålene for oss i Tro & Medier når vi arbeider med å gjøre Jesus synlig i mediene. Er det mulig å utgjøre en forskjell i et sekularisert mediebilde?...