– Det er umulig å være for porno og imot menneskehandel, skriver Marcus Vindenes i Heltfri.net i Mediekommentaren.
Mediekommentaren
Hvorfor ber vi for mediene?
– Om vi skal se varig endring som setter spor i mennesker, må kampen bæres frem i bønn, skriver Jarle Haugland.
Kristent kunnskapshull
– Selv om vi lever i et kunnskapssamfunn som aldri før, så er det kristne kunnskapshullet kanskje større enn noen gang tidligere, sier Daniel Sæbjørnsen.
Sosiale medier som misjonsmark?
– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.
Har kristen forkynnelse noe plass hos NRK?
– Det er en utopi å tro at man kan gjøre en kanal, som formidler budskap døgnet rundt, livssynsnøytral, sier Jarle Haugland.
Frykt og forakt – eller fred og kjærlighet
Det hadde vært vakkert om vi kan kjennes som et folk preget av fred og kjærlighet. Det hadde satt dype spor i samfunnet – og på internett.
Hellig vrede eller inderlig medfølelse?
Er evangeliet er gode nyheter for alle, gjelder det også for skeive, skriver Alexis Lundh i Mediekommentaren.
Hvorfor strever du sånn?
– Jeg vil vi skal snakke ærlig om livet, vise hvem vi er bak fasaden, snakke frem ekteskap og relasjoner og gi verktøy til å holde livet ut.
Hode, ikke hale, i medielandskapet
Vi må begynne å definere mediebildet, ikke bare reagere på det. Vi er kalt til å være hode, ikke hale.
Lederskap, ære og fall
Det blir fort usunt lederskap når personer med usikkert, gjerne for høyt, selvbilde får en fremtredende posisjon i menighet eller organisasjon.
Fortell at Jesus overvant døden – hele året!
Vi har lagt påskefeiringen bak oss, men budskapet må leve, pulsere og spres i og ut fra kirken hele året, skriver Jarle Haugland.
Kraften i påskens budskap
Jeg tror påsken er det sterkeste stedet å begynne i møte med motløsheten, håpløsheten og uroen som preger vår verden så sårt. Gud ble menneske, og Guds sønn var godt kjent med dødsangst i Getsemane. Men han gikk hele veien til Golgata og vant seier.