Av Norges Kristne Råd
og Tro & Medier
Hva vil det si å være kirke i dag? Hvilke vurderinger og tilpasninger har ulike menigheter gjort i møte med de begrensninger korona-tiltakene har skapt? Hvordan møter vi medlemmenes behov? Hva har fungert og hva har ikke fungert?
Vi samlet et knippe store, mellomstore og små menigheter til en idédugnad hvor hver delte et ti minutters kort seminar fra sin sammenheng basert på sine erfaringer med å være kirke i en digital hverdag.
Bidragsytere er: Erik Andreassen fra Oslo misjonskirke Betlehem, Siri Iversen fra Flekkerøy Misjonskirke, Daniel Matthiesen fra Salt Norge, Andreas Bjørntvedt fra Fredheim Arena, Steinar Lofnes fra JesusFellesskapet, Torgeir Hauge fra Nærbø kyrkje og Per Bradley fra Metodistkirken i Hammerfest.
Webinaret ble ledet av Gjermund Øystese, kommunikasjonsrådgiver i Norges Kristne Råd.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Disse fikk Tro & Mediers mediestipend i 2024
Tro & Mediers mediestipend er behandlet i styret og av 15 søknader ble et produksjonsstipend utdelt til tre flotte aktører.
4 grunner til at vi driver med digital misjon
Her er 4 grunner til å drive med digital misjon!
Gud har en bedre historie enn den Pride formidler
«Finnes det gutter som ikke er avhengig av porno?», spurte en ung kvinne oss en dag da hun delte om sine erfaringer med gutter i Norge i dag.