
Av Norges Kristne Råd
og Tro & Medier
Hva vil det si å være kirke i dag? Hvilke vurderinger og tilpasninger har ulike menigheter gjort i møte med de begrensninger korona-tiltakene har skapt? Hvordan møter vi medlemmenes behov? Hva har fungert og hva har ikke fungert?
Vi samlet et knippe store, mellomstore og små menigheter til en idédugnad hvor hver delte et ti minutters kort seminar fra sin sammenheng basert på sine erfaringer med å være kirke i en digital hverdag.
Bidragsytere er: Erik Andreassen fra Oslo misjonskirke Betlehem, Siri Iversen fra Flekkerøy Misjonskirke, Daniel Matthiesen fra Salt Norge, Andreas Bjørntvedt fra Fredheim Arena, Steinar Lofnes fra JesusFellesskapet, Torgeir Hauge fra Nærbø kyrkje og Per Bradley fra Metodistkirken i Hammerfest.
Webinaret ble ledet av Gjermund Øystese, kommunikasjonsrådgiver i Norges Kristne Råd.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Har serien «Dødsenglene» noe relevant å si oss om aktiv dødshjelp?
Av Jarle HauglandDet er lenge siden jeg har sett noe så rystende som «Norge bak fasaden – Dødsenglene» på TV2. Gjennom tre episoder leder programlederne Janne Amble og Kadafi Zaman oss inn i en morbid underverden, der mennesker tilbyr å drepe mennesker som selv ikke...
Ukas ros: NRK Super setter fokus på nettovergrep
Denne uka ønsker vi å gi ros til NRK Super for deres viktige og sterke video-serie under tema-uka "Nettovergrep – unngå å bli lurt på nett." Serien gir barn kunnskap om hvordan de kan beskytte seg på nettet og hva de skal gjøre hvis de havner i en vanskelig situasjon....
Ny satsning fra Tro & Medier og Jesus.net: – Vil formidle evangeliet på en relevant og moderne måte
– Vi er glade for endelig å kunne annonsere at Tro & Medier inngår et tettere samarbeid med Jesus.net, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier. Han røper at et vellykket partnerskap, som har vart i flere år, nå tas til nye høyder! Nettsiden...