Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

Ukas ros går til Egmont Kids Media Nordic

av | 13. des, 2022 | Ukas ros

I bladhyllene i butikkene denne førjulstida, har et nytt julehefte fått plass. Det er gledelig å se “Juleevangeliet” som tittel på heftet. Ukas ros går til Egmont Kids Media Nordic for å satse på julens egentlige budskap i julehefteformat!  

Avisen Dagen skrev tidligere i desember om det nye juleheftet. Det var ifølge redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen en samtale mellom kollegaer som gjorde at ideen kom frem.  

– Julen er knapt over før vi begynner å tenke på hva som kan egne seg til neste år, og det var nettopp under en slik diskusjon at en kollega sa: Bør vi ikke fokusere litt på det som faktisk er julens budskap? Er det ikke viktig å gi dette fokuset tilbake til barna? Hva med Juleevangeliet? Er det ikke på høy tid at vi gir ut julens budskap i ny drakt? 

Les saken i avisen Dagen (abo)

Det førte til at årets utvalg med julehefter er supplert med juleevangeliet, og daglig leder i Tro & Medier er veldig glad.  

– Julehefter er en viktig del av den norske julesjela, og da er det veldig flott at Egmont også nå gir ut juleevangeliet, julens kjerne, i denne bladfloraen. Vi trenger å huske hvorfor vi feirer, og da er slike utgivelser en kjærkommen hjelp til det. Jeg håper denne utgivelsen blir en suksess og noe som kan videreføres også kommende år, sier Haugland.  

Vi gratulerer Egmont Kids Media Nordic med Ukas ros!  

Les flere Ukas ros her. 

Les Mediekommentaren her.  

 

Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.

[gi_en_gave_iframe]
Fikk du med deg dette? Uke 37

Fikk du med deg dette? Uke 37

I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...

Fikk du med deg dette? Uke 36

Fikk du med deg dette? Uke 36

I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...

La dere ikke drive bort fra vett og sans!

La dere ikke drive bort fra vett og sans!

Paulus’ ord i det andre brevet til menigheten i Tessalonika er like presserende i dag som da de ble skrevet. Ved første øyekast kan det virke som om teksten kun handler om Jesu tilbakekomst, men den går langt dypere – den handler om å stå fast ved sannheten.  Sannhet...

#

Siste innlegg

$
Lytt til Bibelen på ett år!

Lytt til Bibelen på ett år!

Å lytte til Bibelen hver dag kan forvandle ditt liv. Nå er det enklere enn noen gang før. 365 episoder med Guds ord rett på øret!

Gi en dag (eller flere) av Bibelen på ett år!

Gi en dag (eller flere) av Bibelen på ett år!

«Bibelen på podkast» slipper nå i desember hele Bibelen gratis i lydformat! Vi vil lage episoder for å lytte gjennom på ett år. Vil du være med i et spleiselag for å få dette til?

Jesus på lerretet

Jesus på lerretet

Filmfortellingen er fantastisk som formidler av kristen tro. Men hvorfor får ofte «faith-based» filmer dårlige anmeldelser?

Nett-evangelisten

Nett-evangelisten

Han er overbevist om at internett er det beste mediet for å nå mange for Gud i vår tid. Møt mannen bak Tro & Mediers mediemisjonsarbeid.

Hvorfor ber vi for mediene?

Hvorfor ber vi for mediene?

– Om vi skal se varig endring som setter spor i mennesker, må kampen bæres frem i bønn, skriver Jarle Haugland.

Kristent kunnskapshull

Kristent kunnskapshull

– Selv om vi lever i et kunnskapssamfunn som aldri før, så er det kristne kunnskapshullet kanskje større enn noen gang tidligere, sier Daniel Sæbjørnsen.

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Daniel Sæbjørnsen ønsker å gi en grundig og oversiktlig innføring i den kristne tro med boka «Hva er greien med …», som ble lansert 30. september.

Sosiale medier som misjonsmark?

Sosiale medier som misjonsmark?

– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.

Ukas ros går til Instaordet

Ukas ros går til Instaordet

Instaordet er et daglig bibelvers som står på ren bakgrunn. Kun Guds ord inn i feeden din hver dag. Les Ukas ros her.

#
$