Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde
Ukas ros går til Karl-Johan Kjøde, som er initiativtaker for å få The Bible Project på norsk. Han har samlet en rekke organisasjoner til å stå sammen om dette prosjektet, som han selv omtaler som «Tidenes digitale dugnad for å gjøre Bibelens store fortelling kjent i Norge».
The Bible Project er et prosjekt som på en utmerket måte tegner bibelfortellinger slik at Bibelen virker både relevant og enklere å forstå, for både unge og gamle. Helt siden 2014 har de laget og delt korte filmer fra Bibelens bøker, og endelig kommer det i helnorsk utgave! Materialet vil være gratis for alle, og det vil være enkelt å dele med både familie og venner.
– Skal vi prege mediene med godhet, sannhet og tro, må vi stå sammen i mye større grad enn vi gjør nå. Vi har ikke råd til mange løsrevne initiativ, når vi står sterkere sammen. Derfor er Karl-Johan Kjøde´s initiativ verdt ros. For dette prosjektet samler en rekke kristne organisasjoner rundt et prosjekt om å dele Bibelens fortelling på en ny måte, sier Jarle Haugland i Tro & Medier.
I tillegg ønsker vi å rose alle de som har henvendt seg til The Bible Project i USA og ytret et ønske om en norsk utgave. Dette var viktig i deres begrunnelse for å si ja til å sette i gang med dette prosjektet. Dette viser at det å være flere om en sak, virkelig har en betydning.
Ønsker du å gi en øremerket gave til prosjektet kan du klikke deg inn her!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Har serien «Dødsenglene» noe relevant å si oss om aktiv dødshjelp?
Av Jarle HauglandDet er lenge siden jeg har sett noe så rystende som «Norge bak fasaden – Dødsenglene» på TV2. Gjennom tre episoder leder programlederne Janne Amble og Kadafi Zaman oss inn i en morbid underverden, der mennesker tilbyr å drepe mennesker som selv ikke...
Ukas ros: NRK Super setter fokus på nettovergrep
Denne uka ønsker vi å gi ros til NRK Super for deres viktige og sterke video-serie under tema-uka "Nettovergrep – unngå å bli lurt på nett." Serien gir barn kunnskap om hvordan de kan beskytte seg på nettet og hva de skal gjøre hvis de havner i en vanskelig situasjon....
Ny satsning fra Tro & Medier og Jesus.net: – Vil formidle evangeliet på en relevant og moderne måte
– Vi er glade for endelig å kunne annonsere at Tro & Medier inngår et tettere samarbeid med Jesus.net, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier. Han røper at et vellykket partnerskap, som har vart i flere år, nå tas til nye høyder! Nettsiden...