Ukas ros går til NRK for gudstjenesten 1.pinsedag
Foto: skjermdump fra NRK.no
1.pinsedag sendte NRK pinsegudstjeneste fra Salem menighet i Trondheim. Vi har fått flere positive tilbakemeldinger etter NRKs sending og stiller oss bak rosen og gir NRK Ukas ros for pinsegudstjenesten.
Salem menighet er Normisjonens menighet i Trondheim og 1.pinsedag ble det sendt direkte fra menighetens studentsgudstjeneste.
I NRK-plakaten står det at «NRK skal gjenspeile Norges religiøse arv», noe som blant annet gjøres i gudstjenestene på tv.
– Skal dette levende mangfoldet i kristen-Norge gjenspeiles, er det viktig at man oppsøker menigheter som den vi fikk møte 1.pinsedag på NRK. Med tydelig Jesus-vitnesbyrd og moderne lovsang fikk tv-seerne oppleve en trosutøvelse som finnes i mange levende menigheter – men som ikke så ofte er synlig i mediebildet. Dette vil vi gjerne ha mer av! sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier.
Her er noen utdrag fra tilbakemeldingene vi har fått:
«Takk til NRK for nydelig ungdoms-pinsegudstjeneste fra Salem i Trondheim»
«Jeg vil gjerne sende en varm takk for en utrolig fin gudstjeneste 1. pinsedag. Vi fikk høre en god og evangelisk tale, fantastisk vitnesbyrd fra en jente som fortalte hvordan hun kom til tro, og mye fin, god lovsang. Så fint å se og høre en stor flokk unge studenter samlet om det viktigste, troen på Jesus.»
«Jeg vil bare få takke for gudstjenesten på TV i dag. Det er godt å få være med på en gudstjeneste der det så tydelig går frem at unge mennesker av i dag fremviser en ekthet og glede over troen sin både i tekst og musikk.»
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Kjetil oppsummerer 2024
Kjetil Fyllingen, leder for OmGud.net, oppsummerer 2024 med vekst i kursdeltakere, nye nettkurs og bidrag til TV-serien om kristenretten. Han ser frem til lansering av en ny nettside for OmGud.net i 2025.
Alexis oppsummerer 2024
Alexis og teamet i HeltFri har i 2024 reist rundt i Norge og møtt over 12 000 mennesker for å dele kunnskap om identitet, seksualitet og kjønn. De har også utviklet flere spennende nye ressurser.
Priskrig, julekalendere og Jesu gjenkomst
Barn og unge preges av mengden kjendisprogrammer, der de selv drømmer om å en gang i fremtiden skinne som en kjendis.