Hver dag gjennom hele året gir Egil Svartdahl en kort andakt i sosiale medier. Han formidler godt og når langt ut med evangeliet. Dette mener vi fortjener ros.
TV-tiden går ned, men skjermbruken går opp. Sosiale medier har fått stor plass i hverdagen til flertallet av den norske befolkningen. Dette har de store mediehusene og alle som driver med reklame fått med seg.
– De som tidligere påvirket oss gjennom fjernsynet har nå fått en ny og enda kraftigere arena til å drive med påvirkning. Flere kristne aktører har funnet veien til Facebook og Instagram, men den suksessen TV Inter og Egil Svartdahl har hatt med Plussord er fantastisk, sier Simen Søvik, kommunikasjonsleder i Tro & Medier.
Vi i Tro & Medier mener det er viktig at vi kristne ikke holder det kristne budskapet borte fra denne plattformen, men er til stede aktivt og forteller om Jesus.
– Å lage 365 episoder i løpet av et år var ambisiøst av TV Inter, men fra starten av har tallene skutt i været og det er fantastisk å se hvor mange mennesker de når ut til, sier Søvik.
Suksessen til Plussord er nesten utelukkende basert på deling og ulikt engasjement fra dem som ser filmene. Så fortsett med å like, kommentere og dele!
– Jeg håper at Plussord kan inspirere flere kristne ledere og pastorer til å aktivt dele sitt innhold i sosiale medier, sier omGud.net-leder Kjetil Fyllingen, som også er takknemlig for at Plussord leder folk videre til nettkursene på omGud.net.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Disse fikk Tro & Mediers mediestipend i 2024
Tro & Mediers mediestipend er behandlet i styret og av 15 søknader ble et produksjonsstipend utdelt til tre flotte aktører.
4 grunner til at vi driver med digital misjon
Her er 4 grunner til å drive med digital misjon!
Gud har en bedre historie enn den Pride formidler
«Finnes det gutter som ikke er avhengig av porno?», spurte en ung kvinne oss en dag da hun delte om sine erfaringer med gutter i Norge i dag.