Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

5 tips: Hjelp oss med å gjøre Jesus synlig på Facebook

av | 14. feb, 2018 | Nyheter

5 tips: Hjelp oss med å gjøre Jesus synlig på Facebook

14. feb 2018

Jesus er påloggetdet vet vi. Han er på Instagram, på Facebook og på Snapchat. Men Han kan bli enda mer synlig – det er vi overbevist om. 

Så hvordan gjør man Jesus synlig i sosiale medier? Det er ikke enkelt og vi er avhengig av at alle bidrar – også du.

1. Del godhet

Jesus er synlig i sosiale medier gjennom bibelvers og troshistorier, men ikke bare der! Alt som er godt er fylt av Jesus. Tro & Medier er for øyeblikket aktiv på Facebook og delvis aktiv på Instagram. Noen ganger kritiserer vi, noen ganger utfordrer vi, og ofte deler vi gode ting som bibelvers, ros eller annet. Tanken bak alt er å bygge opp og gjøre Jesus synlig.

Dette kan du også være med på! Hvis du liker, deler og kommenterer det vi legger ut, hjelper du oss til å nå enda flere.

2. Gjør Tro & Medier enda mer synlig

Facebook forandrer seg fra dag til dag og de ønsker at du skal ha et tettere forhold til dine venner og din familie. Det synes vi er bra og viktig! Samtidig er det en stor sjanse for at vi forsvinner fra din nyhetsstrøm på Facebook. Det igjen fører til at du ikke får med deg innholdet vårt, du kan ikke like, dele eller kommentere. Det igjen betyr at innholdet forblir usett av de menneskene som enda ikke har møtt Jesus.

Men det finnes en løsning! Hvis Tro & Mediers side er viktig for deg og du liker våre oppdateringer, kan du hjelpe oss med å bli synlig for deg og dine venner. Besøk vår Facebook-side. Helt øverst under forsidebildet klikker du på «Følger» og velger «Se først».

Så vil våre innlegg dukke opp øverst i din nyhetsstrøm og du kan dele, like og kommentere. Dette gjelder selvsagt andre sider du liker og som deler godt og inspirerende innhold.

Av Simen Søvik
kommunikasjonsleder 

3. Vær en nettengel – ikke et nettroll

Å kommentere har aldri vært enklere. Man kan sitte hjemme i sofaen og skrive akkurat hva man tenker – ofte før man har tenkt gjennom det man tenker. Vi ønsker å oppfordre deg til å tenke gjennom før du kommenterer.

 

Her er en huskeliste fra oss:

  • Les hele saken før du kommenterer.
  • Hva var bra med denne saken/dette innlegget?
  • Hva var ikke bra og hvorfor mener jeg det?
  • Har jeg Guds kjærlighet til dem kommentaren angår? Be om å være preget av den.
  • Har jeg lyttet til Gud for å søke hans ledelse? For du er en representant for Jesus der du er, også i sosiale medier.
  • Hvis du er uenig bør du har et godt argument. Er du uenig i deler av teksten, men enig i resten? Da fortjener forfatteren å høre begge deler.

4. Inviter dine venner

Liker du det vi deler? La alle du kjenner få være med å gjøre Jesus synlig på Facebook. Inviter dine venner til å like Tro & Mediers Facebook-side.

5. Gi en gave

Vi ser stadig vekk at personer kommer inn til omGud.net gjennom Facebook. De siste ukene har det vært opp mot ti stykker i uken som har startet et nettkurs.

Vi ønsker at mennesker som enda ikke har møtt Jesus skal få muligheten til å bli kjent med Ham og vi ser at mennesker tar imot Jesus gjennom nettkursene. For å treffe disse menneskene på Facebook må vi betale for målrettet annonser – med en gave er du med og sprer et godt budskap om Jesus i sosiale medier.

Bli Mediepartner eller gi en gave på Vipps til Tro & Medier 55256

Ukas ros til Carola og Hver gang vi møtes

Ukas ros til Carola og Hver gang vi møtes

Ukas ros går til Carola for hennes sterke og inspirerende vitnesbyrd i sesongåpningen av Hver gang vi møtes på TV 2. Programmet, som ble sendt 1. januar og samlet hele 550.000 seere, oppnådde det høyeste seertallet på fem år! Det var virkelig en imponerende måte å...

Ukas ros til kongefamilien

Ukas ros til kongefamilien

Denne uken vil vi rose kongefamilien, for deres sterke og tydelige vitnesbyrd i programmet Jul i Slottskapellet som ble vist på NRK 18. desember. Se sendingen her. Kronprinsfamilien hadde invitert hjelpearbeidere fra Røde Kors, Flyktninghjelpen, Norsk Folkehjelp,...

#

Siste innlegg

$
Hvorfor ber vi for mediene?

Hvorfor ber vi for mediene?

– Om vi skal se varig endring som setter spor i mennesker, må kampen bæres frem i bønn, skriver Jarle Haugland.

Kristent kunnskapshull

Kristent kunnskapshull

– Selv om vi lever i et kunnskapssamfunn som aldri før, så er det kristne kunnskapshullet kanskje større enn noen gang tidligere, sier Daniel Sæbjørnsen.

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Daniel Sæbjørnsen ønsker å gi en grundig og oversiktlig innføring i den kristne tro med boka «Hva er greien med …», som ble lansert 30. september.

Sosiale medier som misjonsmark?

Sosiale medier som misjonsmark?

– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.

Ukas ros går til Instaordet

Ukas ros går til Instaordet

Instaordet er et daglig bibelvers som står på ren bakgrunn. Kun Guds ord inn i feeden din hver dag. Les Ukas ros her.

Er evangeliet gode nyheter for lhbti-personer?

Er evangeliet gode nyheter for lhbti-personer?

Vårt håp er å kunne formidle en kjærlighetshistorie som omfavner, frigjør og setter oss – hetero, homo og alle andre – i frihet til å leve i Guds gode sannheter om og for oss.

Barnas Bibelpod lanseres 16. juni!

Barnas Bibelpod lanseres 16. juni!

Podkasten Barnas Bibelpod er et hørespill i ti episode. Det handler om to barn som kommer i kontakt med Lukas som forteller om det å være kristen etter Jesus dro til himmelen.

Hvorfor strever du sånn?

Hvorfor strever du sånn?

– Jeg vil vi skal snakke ærlig om livet, vise hvem vi er bak fasaden, snakke frem ekteskap og relasjoner og gi verktøy til å holde livet ut.

Ukas ros går til Partolken

Ukas ros går til Partolken

Ukas ros går til Partolken, Maria Mork, for sin tilstedeværelse i sosiale medier med budskapet om at det er håp for ektepar som strever.

Lederskap, ære og fall

Lederskap, ære og fall

Det blir fort usunt lederskap når personer med usikkert, gjerne for høyt, selvbilde får en fremtredende posisjon i menighet eller organisasjon.

#
$