Analyser skal styrke kontakten med kanalene i Norge
Tro & Medier ønsker å styrke kontakten med kanalene og gi dem analyser som på et høyt faglig nivå bidrar til viktig innsikt og nyttige refleksjoner. Derfor har vi bestilt fire dybdeanalyser fra Damaris Norge, på Morgenandakten (NRK), Lovleg (NRK), Lykkeland (NRK) og Ex on the Beach (Discovery).
Analyse av Lovleg
I denne analysen har vi sett på NRKs nettserie Lovleg. Her møter vi Gunnhild, som flytter hjemmefra for å begynne på videregående skole. Denne overgangen er både skummel og frigjørende, og gjør en krevende fase i livet enda mer utfordrende. Dersom det er slik at ungdommer kjenner seg igjen i Lovleg, hva kan vi lære om dem? Sier serien noe om hva som er viktig for dem, og hvorfor de handler slik de gjør?
Analysen er gjennomført av Anne Solfrid Brennhovd og Damaris Norge.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Disse fikk Tro & Mediers mediestipend i 2024
Tro & Mediers mediestipend er behandlet i styret og av 15 søknader ble et produksjonsstipend utdelt til tre flotte aktører.
4 grunner til at vi driver med digital misjon
Her er 4 grunner til å drive med digital misjon!
Gud har en bedre historie enn den Pride formidler
«Finnes det gutter som ikke er avhengig av porno?», spurte en ung kvinne oss en dag da hun delte om sine erfaringer med gutter i Norge i dag.