Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

Medlemmer blir Mediepartnere – så arbeidet kan styrkes 

av | 30. nov, 2017 | Nyheter

Medlemmer blir Mediepartnere – så arbeidet kan styrkes 

av 30. nov 2017

Vi er både forventningsfulle og ganske spente på noe som skjer fra midten av desember i Tro & Medier. Da vil alle medlemmer bli omgjort til Mediepartnere. Dette skrev vi også om i forrige nummer av På Bølgelengde, og det kommer informasjon til alle medlemmer i posten de nærmeste ukene. Grunnen til at vi gjør det, er fordi vi mener dette vil styrke oppdraget til Tro & Medier.

Det kristne misjonsoppdraget er enormt viktig! Jesus er redningen for mennesker i dag – og når medieteknologien gir oss stadig nye muligheter, må vi sammen som Guds folk gripe dem. Derfor gjør vi denne endringen. Vi vil gi flere mennesker et møte med Jesus i mediene!

Hva består endringen i?

Rent praktisk er ikke endringen stor for medlemmene. Kontingenten omgjøres til en årsgave. Summen økes til 500 kr, noe som vil gi skattefradrag på 24 prosent av beløpet (120 kr). Dette gjelder for alle gaver mellom 500 kr og 30 000 kr. For dem som allerede er Mediepartnere, går kontingenten ut og giveravtalen videreføres som vanlig.

Hva ønsker Tro & Medier konkret å gjøre gjennom en styrket økonomi?

Vi lever i en spennende tid med mange muligheter! Medieteknologien åpner for å nå stadig lenger ut – og økte inntekter bidrar til økt styrke i arbeidet. For eksempel vil vi:

  • styrke vår kontakt med NRK og andre sentrale medier.
  • nå ut til flere søkende mennesker med evangeliet gjennom omGud.net, som er vårt evangeliseringsarbeid på internett.
  • utvikle Mediestipendet, slik at vi kan dele ut større stipend til dyktige mediefolk med viktige prosjekter.
  • sette mennesker fri fra pornografi gjennom HeltFri.net. Her vil vi også forebygge, gjennom undervisning og ressurser til menighet, foreldre og barn.
  • føre flere kristne medieaktører sammen i enhet og samarbeid, som et knutepunkt for tro og medier i Norge.
  • bidra internasjonalt til styrket kristent mediearbeid.

Det er et privilegium å stå sammen som kristne inn på en så viktig samfunnsarena som mediene er! Derfor gleder vi oss til 2018, med en overbevisning om at vi kan stå sterke sammen i arbeidet i Tro & Medier.

Telefon fra oss

Vi kommer også til å forsøke å ringe medlemmene våre i februar-mars, for å forsikre oss om at overgangen har gått i orden og invitere dem med på en månedlig giveravtale.

Har du spørsmål til denne endringen, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss.

Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier

Ukas ros til Carola og Hver gang vi møtes

Ukas ros til Carola og Hver gang vi møtes

Ukas ros går til Carola for hennes sterke og inspirerende vitnesbyrd i sesongåpningen av Hver gang vi møtes på TV 2. Programmet, som ble sendt 1. januar og samlet hele 550.000 seere, oppnådde det høyeste seertallet på fem år! Det var virkelig en imponerende måte å...

Ukas ros til kongefamilien

Ukas ros til kongefamilien

Denne uken vil vi rose kongefamilien, for deres sterke og tydelige vitnesbyrd i programmet Jul i Slottskapellet som ble vist på NRK 18. desember. Se sendingen her. Kronprinsfamilien hadde invitert hjelpearbeidere fra Røde Kors, Flyktninghjelpen, Norsk Folkehjelp,...

#

Siste innlegg

$
Hvorfor ber vi for mediene?

Hvorfor ber vi for mediene?

– Om vi skal se varig endring som setter spor i mennesker, må kampen bæres frem i bønn, skriver Jarle Haugland.

Kristent kunnskapshull

Kristent kunnskapshull

– Selv om vi lever i et kunnskapssamfunn som aldri før, så er det kristne kunnskapshullet kanskje større enn noen gang tidligere, sier Daniel Sæbjørnsen.

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Daniel Sæbjørnsen ønsker å gi en grundig og oversiktlig innføring i den kristne tro med boka «Hva er greien med …», som ble lansert 30. september.

Sosiale medier som misjonsmark?

Sosiale medier som misjonsmark?

– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.

Ukas ros går til Instaordet

Ukas ros går til Instaordet

Instaordet er et daglig bibelvers som står på ren bakgrunn. Kun Guds ord inn i feeden din hver dag. Les Ukas ros her.

Er evangeliet gode nyheter for lhbti-personer?

Er evangeliet gode nyheter for lhbti-personer?

Vårt håp er å kunne formidle en kjærlighetshistorie som omfavner, frigjør og setter oss – hetero, homo og alle andre – i frihet til å leve i Guds gode sannheter om og for oss.

Barnas Bibelpod lanseres 16. juni!

Barnas Bibelpod lanseres 16. juni!

Podkasten Barnas Bibelpod er et hørespill i ti episode. Det handler om to barn som kommer i kontakt med Lukas som forteller om det å være kristen etter Jesus dro til himmelen.

Hvorfor strever du sånn?

Hvorfor strever du sånn?

– Jeg vil vi skal snakke ærlig om livet, vise hvem vi er bak fasaden, snakke frem ekteskap og relasjoner og gi verktøy til å holde livet ut.

Ukas ros går til Partolken

Ukas ros går til Partolken

Ukas ros går til Partolken, Maria Mork, for sin tilstedeværelse i sosiale medier med budskapet om at det er håp for ektepar som strever.

Lederskap, ære og fall

Lederskap, ære og fall

Det blir fort usunt lederskap når personer med usikkert, gjerne for høyt, selvbilde får en fremtredende posisjon i menighet eller organisasjon.

#
$