Simen oppsummerer 2017
Simen startet som kommunikasjonsleder i august. Selv om han bare har vært i staben i et halvt år har han blitt involvert i alle delene av Tro & Mediers arbeid.
– Jeg kom inn i Tro & Medier kort tid etter navneskiftet og har det siste halve året fått være med å forme tanken om hvem Tro & Medier er og hva som er vårt oppdrag. Det har vært spennende!
Slik oppsummerer Simen det siste halve året.
– Det var kun gått en uke før jeg ble dratt inn i sluttfasen av Alexis Lundh og Chris Duwe sin barnebok Klikk her, Thomas. Det var en utrolig spennende prosess hvor jeg fikk være med å forme selve boken, altså sluttproduktet. Jeg har stor tro på at denne boken kan bli en viktig og god ressurs for foreldre som er usikker på hvordan de skal møte barna i spørsmål om pornografi.
- Nysgjerrig på boka Klikk her, Thomas?

– Som en del av navneskiftet var det viktig å få frem hvem Tro & Medier er. Det mente vi ville bli enklere med en ny nettside, og det er den du sjekker ut akkurat nå. Som ny i organisasjonen har det vært godt å jobbe med en ny nettside. På den måten ble jeg kjent med alle sidene av Tro & Medier og jeg lærte raskt hva vi daglig jobber med – noe som ikke er lite!
Godhet på nett
– Å være kommunikasjonsleder innebærer kontroll over alle plattformene Tro & Medier er på. Det innebærer nett, blad og Facebook. Sistenevnte tror jeg er viktig for å nå mennesker med evangeliet om Jesus og fortelle dere om hva vi driver med, men det er også en plattform hvor vi kan dele gode historier fra andre. Jeg har lyst å trekke frem Lisa Børud, som fikk ukas ros av oss etter sin deltakelse i Stjernekamp. Det er det mest delte og likte innlegget vi har hatt i Tro & Mediers tid, men det som gleder mest er å se alle de gode og oppbyggelige kommentarene. Det varmer å se så mange mennesker dele godhet på nett. Slikt smitter videre!
Slik blir 2018
I året som kommer skal Simen lage en helhetlig kommunikasjonsplan for Tro & Medier og ønsker at medieorganisasjonen skal bli enda mer synlig i mediene – både i trykte og digitale.
– Det drives så mye godt arbeid i og rundt Tro & Medier. For oss som jobber med dette hver dag kan det bli lett å ikke se de små tingene som kan bety så utrolig mye. For meg blir det viktig å lete etter de gode historiene og dele det med Mediepartnerne våre, slik at de ser hvor viktig deres støtte er for arbeidet.
– Jeg lover også å komme med en litt bedre presentasjon av meg selv.

Kommunikasjonsleder
Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.
Har serien «Dødsenglene» noe relevant å si oss om aktiv dødshjelp?
Av Jarle HauglandDet er lenge siden jeg har sett noe så rystende som «Norge bak fasaden – Dødsenglene» på TV2. Gjennom tre episoder leder programlederne Janne Amble og Kadafi Zaman oss inn i en morbid underverden, der mennesker tilbyr å drepe mennesker som selv ikke...
Ukas ros: NRK Super setter fokus på nettovergrep
Denne uka ønsker vi å gi ros til NRK Super for deres viktige og sterke video-serie under tema-uka "Nettovergrep – unngå å bli lurt på nett." Serien gir barn kunnskap om hvordan de kan beskytte seg på nettet og hva de skal gjøre hvis de havner i en vanskelig situasjon....
Ny satsning fra Tro & Medier og Jesus.net: – Vil formidle evangeliet på en relevant og moderne måte
– Vi er glade for endelig å kunne annonsere at Tro & Medier inngår et tettere samarbeid med Jesus.net, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier. Han røper at et vellykket partnerskap, som har vart i flere år, nå tas til nye høyder! Nettsiden...