
Ukas ros går til Instaordet

Foto: Skjermdump fra Instagram.
I en hverdag fylt av sosiale medier og reklamer og små morsomme videoer, dukker det av og til opp herlige avbrudd. Instaordet er et daglig bibelvers som står på ren bakgrunn. Kun Guds ord inn i feeden din hver dag. Tro & Mediers Jenny Ofrim Bruvik opplevde dette som så positivt at hun delte det med oss andre.
– Jeg elsker når noen fyller feeden min med noe som er oppmuntrende og sunt. Det blir som friske pust med sannhet som dekker over litt av de andre impulsene som sosiale medier gir. Det er ikke alltid enkelt å finne slikt innhold, så jeg blir virkelig glad når noen tar på seg det ansvaret. Det håper jeg også flere blir med på, sier hun.
Ukas ros går derfor til Instaordet, og vi håper å få se flere fylle sosiale medier med gode verdier og kristen tro.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Sammen for fremtiden – 90 år med Jesus synlig i mediene!
I 1935 var radioen noe nytt og spennende, etter at NRK hadde startet med faste radiosendinger et par år tidligere. Denne nye medieteknologien åpnet en verden av muligheter og utfordringer. En gruppe modige kristne startet Norges Kristne Lytterlag med en klar visjon:...
Fikk du med deg dette? Uke 6
I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...
Har serien «Dødsenglene» noe relevant å si oss om aktiv dødshjelp?
Av Jarle HauglandDet er lenge siden jeg har sett noe så rystende som «Norge bak fasaden – Dødsenglene» på TV2. Gjennom tre episoder leder programlederne Janne Amble og Kadafi Zaman oss inn i en morbid underverden, der mennesker tilbyr å drepe mennesker som selv ikke...