Av Norges Kristne Råd
og Tro & Medier
Hva vil det si å være kirke i dag? Hvilke vurderinger og tilpasninger har ulike menigheter gjort i møte med de begrensninger korona-tiltakene har skapt? Hvordan møter vi medlemmenes behov? Hva har fungert og hva har ikke fungert?
Vi samlet et knippe store, mellomstore og små menigheter til en idédugnad hvor hver delte et ti minutters kort seminar fra sin sammenheng basert på sine erfaringer med å være kirke i en digital hverdag.
Bidragsytere er: Erik Andreassen fra Oslo misjonskirke Betlehem, Siri Iversen fra Flekkerøy Misjonskirke, Daniel Matthiesen fra Salt Norge, Andreas Bjørntvedt fra Fredheim Arena, Steinar Lofnes fra JesusFellesskapet, Torgeir Hauge fra Nærbø kyrkje og Per Bradley fra Metodistkirken i Hammerfest.
Webinaret ble ledet av Gjermund Øystese, kommunikasjonsrådgiver i Norges Kristne Råd.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Dere skal være mine vitner …
Noen tanker om kristen oppførsel i sosiale medier
Teologi for medieteknologi
Kan jeg invitere dere med på litt høyttenkning? Man bør kanskje ikke dele uferdige tanker i På Bølgelengde, men det får stå sin prøve.
Disippelgjøring av skjermgenerasjonen
Hva skal til for at dagens barn og unge følger Jesus etter en oppvekst full av skjermer?