Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

Simen oppsummerer 2017

av | 29. des, 2017 | Nyheter

Simen oppsummerer 2017

av 29. des 2017Nyheter

Simen startet som kommunikasjonsleder i august. Selv om han bare har vært i staben i et halvt år har han blitt involvert i alle delene av Tro & Mediers arbeid.

– Jeg kom inn i Tro & Medier kort tid etter navneskiftet og har det siste halve året fått være med å forme tanken om hvem Tro & Medier er og hva som er vårt oppdrag. Det har vært spennende!

Slik oppsummerer Simen det siste halve året.

– Det var kun gått en uke før jeg ble dratt inn i sluttfasen av Alexis Lundh og Chris Duwe sin barnebok Klikk her, Thomas. Det var en utrolig spennende prosess hvor jeg fikk være med å forme selve boken, altså sluttproduktet. Jeg har stor tro på at denne boken kan bli en viktig og god ressurs for foreldre som er usikker på hvordan de skal møte barna i spørsmål om pornografi.

– Som en del av navneskiftet var det viktig å få frem hvem Tro & Medier er. Det mente vi ville bli enklere med en ny nettside, og det er den du sjekker ut akkurat nå. Som ny i organisasjonen har det vært godt å jobbe med en ny nettside. På den måten ble jeg kjent med alle sidene av Tro & Medier og jeg lærte raskt hva vi daglig jobber med – noe som ikke er lite!

Godhet på nett

– Å være kommunikasjonsleder innebærer kontroll over alle plattformene Tro & Medier er på. Det innebærer nett, blad og Facebook. Sistenevnte tror jeg er viktig for å nå mennesker med evangeliet om Jesus og fortelle dere om hva vi driver med, men det er også en plattform hvor vi kan dele gode historier fra andre. Jeg har lyst å trekke frem Lisa Børud, som fikk ukas ros av oss etter sin deltakelse i Stjernekamp. Det er det mest delte og likte innlegget vi har hatt i Tro & Mediers tid, men det som gleder mest er å se alle de gode og oppbyggelige kommentarene. Det varmer å se så mange mennesker dele godhet på nett. Slikt smitter videre!

Slik blir 2018

I året som kommer skal Simen lage en helhetlig kommunikasjonsplan for Tro & Medier og ønsker at medieorganisasjonen skal bli enda mer synlig i mediene – både i trykte og digitale.

– Det drives så mye godt arbeid i og rundt Tro & Medier. For oss som jobber med dette hver dag kan det bli lett å ikke se de små tingene som kan bety så utrolig mye. For meg blir det viktig å lete etter de gode historiene og dele det med Mediepartnerne våre, slik at de ser hvor viktig deres støtte er for arbeidet.

– Jeg lover også å komme med en litt bedre presentasjon av meg selv.

Simen Søvik,
Kommunikasjonsleder

Ønsker du å gi en gave og bidra til å gjøre Jesus synlig i mediene?
Ved å bli Mediepartner i Tro & Medier eller gi en gave på Vipps til 55256, hjelper du oss til å nå lenger.

Ukas ros til Carola og Hver gang vi møtes

Ukas ros til Carola og Hver gang vi møtes

Ukas ros går til Carola for hennes sterke og inspirerende vitnesbyrd i sesongåpningen av Hver gang vi møtes på TV 2. Programmet, som ble sendt 1. januar og samlet hele 550.000 seere, oppnådde det høyeste seertallet på fem år! Det var virkelig en imponerende måte å...

Ukas ros til kongefamilien

Ukas ros til kongefamilien

Denne uken vil vi rose kongefamilien, for deres sterke og tydelige vitnesbyrd i programmet Jul i Slottskapellet som ble vist på NRK 18. desember. Se sendingen her. Kronprinsfamilien hadde invitert hjelpearbeidere fra Røde Kors, Flyktninghjelpen, Norsk Folkehjelp,...

#

Siste innlegg

$
Hvorfor ber vi for mediene?

Hvorfor ber vi for mediene?

– Om vi skal se varig endring som setter spor i mennesker, må kampen bæres frem i bønn, skriver Jarle Haugland.

Kristent kunnskapshull

Kristent kunnskapshull

– Selv om vi lever i et kunnskapssamfunn som aldri før, så er det kristne kunnskapshullet kanskje større enn noen gang tidligere, sier Daniel Sæbjørnsen.

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Ny spennende bok fra Tro & Medier

Daniel Sæbjørnsen ønsker å gi en grundig og oversiktlig innføring i den kristne tro med boka «Hva er greien med …», som ble lansert 30. september.

Sosiale medier som misjonsmark?

Sosiale medier som misjonsmark?

– Jeg overbevist om at mediearenaen er en misjonsmark på lik linje med landsbyene i Kongo eller Filippinene, sier Jenny Bruvik.

Ukas ros går til Instaordet

Ukas ros går til Instaordet

Instaordet er et daglig bibelvers som står på ren bakgrunn. Kun Guds ord inn i feeden din hver dag. Les Ukas ros her.

Er evangeliet gode nyheter for lhbti-personer?

Er evangeliet gode nyheter for lhbti-personer?

Vårt håp er å kunne formidle en kjærlighetshistorie som omfavner, frigjør og setter oss – hetero, homo og alle andre – i frihet til å leve i Guds gode sannheter om og for oss.

Barnas Bibelpod lanseres 16. juni!

Barnas Bibelpod lanseres 16. juni!

Podkasten Barnas Bibelpod er et hørespill i ti episode. Det handler om to barn som kommer i kontakt med Lukas som forteller om det å være kristen etter Jesus dro til himmelen.

Hvorfor strever du sånn?

Hvorfor strever du sånn?

– Jeg vil vi skal snakke ærlig om livet, vise hvem vi er bak fasaden, snakke frem ekteskap og relasjoner og gi verktøy til å holde livet ut.

Ukas ros går til Partolken

Ukas ros går til Partolken

Ukas ros går til Partolken, Maria Mork, for sin tilstedeværelse i sosiale medier med budskapet om at det er håp for ektepar som strever.

Lederskap, ære og fall

Lederskap, ære og fall

Det blir fort usunt lederskap når personer med usikkert, gjerne for høyt, selvbilde får en fremtredende posisjon i menighet eller organisasjon.

#
$