Analyser skal styrke kontakten med kanalene i Norge
Tro & Medier ønsker å styrke kontakten med kanalene og gi dem analyser som på et høyt faglig nivå bidrar til viktig innsikt og nyttige refleksjoner. Derfor har vi bestilt fire dybdeanalyser fra Damaris Norge, på Morgenandakten (NRK), Lovleg (NRK), Lykkeland (NRK) og Ex on the Beach (Discovery).
Analyse av Lovleg
I denne analysen har vi sett på NRKs nettserie Lovleg. Her møter vi Gunnhild, som flytter hjemmefra for å begynne på videregående skole. Denne overgangen er både skummel og frigjørende, og gjør en krevende fase i livet enda mer utfordrende. Dersom det er slik at ungdommer kjenner seg igjen i Lovleg, hva kan vi lære om dem? Sier serien noe om hva som er viktig for dem, og hvorfor de handler slik de gjør?
Analysen er gjennomført av Anne Solfrid Brennhovd og Damaris Norge.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ukas ros går til TV2-programmet Familiekoden!
Ukas ros går til Familiekoden, for sine gode og balanserte episoder om familier og barneoppdragelse, hvor også en kristen familie er med.
Skjermfri uke for å feire Facebooks 20-årsdag
Opprinnelig ble sosiale medier laget for å føre folk sammen, men Jarle Haugland påstår at vi like mye opplever vi noen dårlige effekter.
Kristenretten
Nå er «Hendelsen som forandret Norge» lansert! Dette er en ny underholdende og opplysende miniserie med Farmen-presten, Thor Haavik!