
Av Norges Kristne Råd
og Tro & Medier
Hva vil det si å være kirke i dag? Hvilke vurderinger og tilpasninger har ulike menigheter gjort i møte med de begrensninger korona-tiltakene har skapt? Hvordan møter vi medlemmenes behov? Hva har fungert og hva har ikke fungert?
Vi samlet et knippe store, mellomstore og små menigheter til en idédugnad hvor hver delte et ti minutters kort seminar fra sin sammenheng basert på sine erfaringer med å være kirke i en digital hverdag.
Bidragsytere er: Erik Andreassen fra Oslo misjonskirke Betlehem, Siri Iversen fra Flekkerøy Misjonskirke, Daniel Matthiesen fra Salt Norge, Andreas Bjørntvedt fra Fredheim Arena, Steinar Lofnes fra JesusFellesskapet, Torgeir Hauge fra Nærbø kyrkje og Per Bradley fra Metodistkirken i Hammerfest.
Webinaret ble ledet av Gjermund Øystese, kommunikasjonsrådgiver i Norges Kristne Råd.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Tro & Mediers nyttårskavalkade 2024
Nå nærmer det seg slutten på året, og vi har samlet noen av de mest populære innleggene fra Facebook-siden vår – innlegg som har inspirert, fått dere til å reflektere og kanskje dele videre. Klikk på overskriftene for hver måned og bli med på en reise gjennom årets...
2024 – en oppsummering
Nysgjerrig på hva vi har gjort i 2024? Her er en oppsummering av noen av våre høydepunkter! Gjennom året har vi publisert både nettartikler og spennende artikler fra bladet vårt På Bølgelengde, som du forresten kan få tilsendt gratis i posten – bare trykk her. Ca....
Jarle oppsummerer 2024
Tro & Medier-sjef Jarle Haugland har i 2024 ledet en undersøkelse om pornobruk blant kristne, utviklet et eget nettkurs og arbeidet for at Tro & Medier skal dykke dypere inn i viktige temaer.