Ukas ros går alle Facebook-brukerne som har donert penger det siste året
Vi ønsker å rose alle som har brukt Facebook til å donere bursdagspenger.
Teknologien er spennende, men også skummel. Spesielt sosiale medier får ofte negativ oppmerksomhet for hvordan de fungerer. Men så finnes det også mye bra og gode initiativ som fortjener å løftes frem – og roses.
Etter et år med den ene Facebook-skandalen etter den andre, kom det nylig en rapport som viser hvordan det har gått med innsamlingsfunksjonen på Facebook. I løpet av funksjonens første år har det blitt samlet inn 2,5 milliarder kroner.
- Les mer om Facebooks innsamling det siste året her
Aksjonene er startet av brukere som har bursdag, og pengene er fordelt mellom 750.000 veldedige organisasjoner. Facebook tar ikke en krone av gavene og alt som samles inn går direkte til organisasjonene.
– Det er veldig positivt at Facebook har gjort det enklere å samle inn og gi gaver til gode saker. Og enda mer positivt at mange tar i bruk denne muligheten! Vi trenger mennesker som brenner for det gode, og her har Facebook gjort det enklere å spre den brannen, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Tro & Mediers nyttårskavalkade 2024
Nå nærmer det seg slutten på året, og vi har samlet noen av de mest populære innleggene fra Facebook-siden vår – innlegg som har inspirert, fått dere til å reflektere og kanskje dele videre. Klikk på overskriftene for hver måned og bli med på en reise gjennom årets...
2024 – en oppsummering
Nysgjerrig på hva vi har gjort i 2024? Her er en oppsummering av noen av våre høydepunkter! Gjennom året har vi publisert både nettartikler og spennende artikler fra bladet vårt På Bølgelengde, som du forresten kan få tilsendt gratis i posten – bare trykk her. Ca....
Jarle oppsummerer 2024
Tro & Medier-sjef Jarle Haugland har i 2024 ledet en undersøkelse om pornobruk blant kristne, utviklet et eget nettkurs og arbeidet for at Tro & Medier skal dykke dypere inn i viktige temaer.