I bladhyllene i butikkene denne førjulstida, har et nytt julehefte fått plass. Det er gledelig å se “Juleevangeliet” som tittel på heftet. Ukas ros går til Egmont Kids Media Nordic for å satse på julens egentlige budskap i julehefteformat!
Avisen Dagen skrev tidligere i desember om det nye juleheftet. Det var ifølge redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen en samtale mellom kollegaer som gjorde at ideen kom frem.
– Julen er knapt over før vi begynner å tenke på hva som kan egne seg til neste år, og det var nettopp under en slik diskusjon at en kollega sa: Bør vi ikke fokusere litt på det som faktisk er julens budskap? Er det ikke viktig å gi dette fokuset tilbake til barna? Hva med Juleevangeliet? Er det ikke på høy tid at vi gir ut julens budskap i ny drakt?
Les saken i avisen Dagen (abo)
Det førte til at årets utvalg med julehefter er supplert med juleevangeliet, og daglig leder i Tro & Medier er veldig glad.
– Julehefter er en viktig del av den norske julesjela, og da er det veldig flott at Egmont også nå gir ut juleevangeliet, julens kjerne, i denne bladfloraen. Vi trenger å huske hvorfor vi feirer, og da er slike utgivelser en kjærkommen hjelp til det. Jeg håper denne utgivelsen blir en suksess og noe som kan videreføres også kommende år, sier Haugland.
Vi gratulerer Egmont Kids Media Nordic med Ukas ros!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Høringssvar på Representantforslag om å innføra nettpornofilter på offentlege og kommunalt eigde nettverk, Dokument 8:111 S (2023-2024)
Tro & Medier er takknemlige for muligheten til å komme med et høringssvar på Representantforslag om å innføra nettpornofilter på offentlege og kommunalt eigde nettverk, Dokument 8:111 S (2023-2024). Tro & Medier er en tverrkirkelig organisasjon med 36...
Ukas ros til Aftenposten Junior!
Aftenposten Junior bidrar til at barn får se at religion og tro er en vanlig og viktig del av mange andre barns liv.
Vær en algoritmemisjonær!
Har du noen gang tenkt på at hva du liker og kommenterer på Facebook, preger andres nyhetsstrøm?