Ukas ros går til tiktoker Thea Nyland!
Ukas ros går denne gang til Thea Nyland! Hun er 21 år, og deler om sitt liv som kristen på TikTok!
Flere ganger i uken deler Fredrikstad-jenta om sin kristne tro til følgerne på TikTok, et sosialt nettverk der brukerne deler korte videoer, i følge avisen Dagen.
– Det er så mange som kjenner seg alene som kristne, og det vil jeg vise at de ikke er. Det er mange flere enn man tror rundt om i Norge, sier hun til Dagen.
Hun deler ønsket til Tro & Medier om at flere tok til sosiale medier for å dele det kristne budskapet.
– Det er en del gode, kristne internasjonale forbilder på TikTok, men alt for få i Norge. Vi trenger flere som er åpne kristne og deler fra livet på sosiale medier. Selv hadde jeg satt pris på norske, kristne «influencere» som ung, for å ha noen å se opp til, og for å ikke føle meg alene, sier hun i intervjuet med Dagen.
I følge avisen forteller Nyland at motivasjonen hennes kommer fra Gud.
– Gud har gjennom flere sesonger lagt det å spre evangeliet på sosiale medier på hjertet mitt. Det er tydelig for meg at han har en plan bak det, og hvem er jeg da til å si nei? sier hun til avisen Dagen.
Se Thea sin TikTok-profil her.
Vi i Tro & Medier vil ønske Thea lykke til videre med evangeliseringen, og Guds velsignelse! Det er tøft gjort og vi synes det fortjener Ukas ros!
Foto: Screenshot fra en av Thea Nylands TikTok-innlegg.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fast giver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Se «Sound of Freedom» av hensyn til ofrene for menneskehandel
Det er ikke ofte en kristen film skaper tilsvarende oppmerksomhet som «Sound of Freedom» har gjort.
Be for mediene – Videohilsen fra Jarle
Klikk her for å komme til siden for Bønnedagen for mediene!
Be for mediene
Søndag 27.oktober 2024 inviterer vi alle kristne til å være med på en nasjonal bønnedag for mediene. Kan deres fellesskap også be for mediene denne dagen? PDF 7 Bønner Last ned video som kan vises den 27.oktober Grunnen til at vi arrangerer dette, er todelt: Mediene...