Ukas ros går alle Facebook-brukerne som har donert penger det siste året
Vi ønsker å rose alle som har brukt Facebook til å donere bursdagspenger.
Teknologien er spennende, men også skummel. Spesielt sosiale medier får ofte negativ oppmerksomhet for hvordan de fungerer. Men så finnes det også mye bra og gode initiativ som fortjener å løftes frem – og roses.
Etter et år med den ene Facebook-skandalen etter den andre, kom det nylig en rapport som viser hvordan det har gått med innsamlingsfunksjonen på Facebook. I løpet av funksjonens første år har det blitt samlet inn 2,5 milliarder kroner.
- Les mer om Facebooks innsamling det siste året her
Aksjonene er startet av brukere som har bursdag, og pengene er fordelt mellom 750.000 veldedige organisasjoner. Facebook tar ikke en krone av gavene og alt som samles inn går direkte til organisasjonene.
– Det er veldig positivt at Facebook har gjort det enklere å samle inn og gi gaver til gode saker. Og enda mer positivt at mange tar i bruk denne muligheten! Vi trenger mennesker som brenner for det gode, og her har Facebook gjort det enklere å spre den brannen, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Vær en algoritmemisjonær!
Har du noen gang tenkt på at hva du liker og kommenterer på Facebook, preger andres nyhetsstrøm?
Påskebudskapet på NRK
Her er oversikten over NRKs livssynsprogrammer på TV og radio i påsken.
Fem tips til hvordan du kan spre påskebudskapet
Det nærmer seg påske. For noen betyr det at tankene går til påskeegg, påskesol (kanskje), påskeferie, påskequiz, påskeliljer eller påskekrim. Men hvorfor feirer vi egentlig påske?