Asle Haddeland (20), kjent som kompanirekrutt Haddeland i Kompani Lauritzen, er tydelig på hva som er viktig for ham: troen på Jesus.
Her i Tro & Medier setter vi alltid pris på når noen viser frem sin tro på en god måte i riksdekkende media. Vi ble tipset om Haddeland av Anne Solfrid Brennhovd, som sier følgende om rekrutten:
– Gjennom hele denne sesongen av realityserien har han formidlet en trygg, glad og frimodig tillit til Jesus, og løftet frem hvor sentral menighetsbakgrunnen er i hans liv. Haddeland står frem som et forbilde med sin åpenhet.
Vi synes Asle Haddeland fortjener ros for dette, og gir ham derfor Ukas ros!
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Hvorfor gjøre Jesus synlig i mediene om livet ikke har to utganger?
Prost Ingeborg Sommer vil begrave forkynnelsen om at livet har to utganger, frelse eller fortapelse, sier hun i Vårt Land. Det er ikke vanskelig å se det sympatiske og håpefulle i det. Vi tilhører en Gud som «vil at alle mennesker skal bli frelst og komme til sannhets...
Ukas ros går til TV2-programmet Familiekoden!
Ukas ros går til Familiekoden, for sine gode og balanserte episoder om familier og barneoppdragelse, hvor også en kristen familie er med.
Skjermfri uke for å feire Facebooks 20-årsdag
Opprinnelig ble sosiale medier laget for å føre folk sammen, men Jarle Haugland påstår at vi like mye opplever vi noen dårlige effekter.