Ukas ros går til Kjetil Haugland og Levende tro
Foto: Skjermdump fra Levende tro på Instagram.
Bibelskoleeleven Kjetil Haugland ville spre evangeliet og gjøre Jesus kjent. Derfor startet han å filme vitnesbyrd fra andre unge mennesker, la det ut på sosiale medier og kalte det Levende tro. Nå vil vi gi Ukas ros til dette prosjektet!
Siden oktober i fjor har Kjetil Haugland publisert flere videoer i sosiale medier. Han har både filmet og redigert selv.
– Det fine med vitnesbyrd er at det er nært og personlig. Troen blir ikke noe man hører og leser om, men noe man opplever gjennom andres liv. Jeg håper de som ser på kan kjenne seg igjen, fortalte Haugland til avisen Dagen i desember i fjor.
Jarle Haugland (ikke i slekt) her i Tro & Medier sa i samme avis at dette er prisverdig.
– Jeg synes han med dette konseptet har klart å gjenfinne vitnesbyrdets verdi og satt det inn i en digital kontekst.
Videoene viser vitnesbyrd fra unge mennesker som har opplevd at Gud har gjort livet bedre. Og dette er noe vi gjerne vil rose. Vi trenger slike historier i mediene. Vi trenger folk i alle aldre som forteller om hvordan livet med Gud gjør en positiv forskjell. Og vi trenger slike som Kjetil Haugland, som bare setter i gang!
Søk opp Levende Tro på Instagram og Facebook, lik og del! Dette er både rørende, oppmuntrende og flott.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli fastgiver i nettVerket eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Høringssvar på Representantforslag om å innføra nettpornofilter på offentlege og kommunalt eigde nettverk, Dokument 8:111 S (2023-2024)
Tro & Medier er takknemlige for muligheten til å komme med et høringssvar på Representantforslag om å innføra nettpornofilter på offentlege og kommunalt eigde nettverk, Dokument 8:111 S (2023-2024). Tro & Medier er en tverrkirkelig organisasjon med 36...
Ukas ros til Aftenposten Junior!
Aftenposten Junior bidrar til at barn får se at religion og tro er en vanlig og viktig del av mange andre barns liv.
Vær en algoritmemisjonær!
Har du noen gang tenkt på at hva du liker og kommenterer på Facebook, preger andres nyhetsstrøm?