Utforske våre nettkurs som vil hjelpe deg å oppdage mer om Gud, kristen tro og livet.

Les mer og meld deg på

Nyhet: Andaktsbok fra Tro & Medier

av | 29. nov, 2022 | Nyheter

Nyhet: Andaktsbok fra Tro & Medier

av nov 29, 2022

Boka «Drikk – andakter i en hverdag full av skjermer», med 40 andakter, kommer ut i slutten av januar.

Ikke før har Tro & Medier gitt ut katekismebok, så kommer det enda en boknyhet. Denne gangen er det en 40-dagers andaktsbok, perfekt for fastetiden, som skal utgis i vinter!

Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier, er forfatter av boken. Han ønsker å bidra til tid med Gud full av hvile og påfyll. 

– Håpet er at denne lille boka kan inspirere og utruste oss til å søke Gud og hans rike kilder, midt i en tid der det finnes haugevis av digitale stemmer som slåss om vår oppmerksomhet. I en tid med pushvarsler og andre digitale distraksjoner, håper jeg boka kan hjelpe oss til å lage et skjermfritt område i hverdagen, en tid der vi er til stede og stille nok til at vi kan høre Guds stemme inn i våre liv.

Han forteller at andaktene er delt inn i seks ulike tema, som blant annet stillhet og tillit, den gode lengsel og blikkontakt – og tanken er at både temainndelingen og selve andaktene kan hjelpe oss til å forstå litt mer av hva det vil si å følge Jesus midt i vår mediehverdag.

Kjøp boken i vår nettbutikk! 

 

Like relevant hele året

Haugland sier at utgangspunktet for boka var en enkel fastekalender han laget for noen år siden, med ett bibelvers for hver dag i fastetiden.

– Ut fra disse, med noen små endringer, har jeg så skrevet en andakt for hver dag. Det betyr ikke at boka må leses i fasten, det er en bok som er like relevant hele året.

Boken gis ut på Luther Forlag, og kan etterhvert kjøpes på Tro & Mediers nettsider, i kristne bokhandler, på de aller fleste nettbokhandler i tillegg til der Haugland skal tale i løpet av våren. 

Dersom du ønsker besøk av Haugland i løpet av våren til medieseminar eller tale på gudstjeneste, ta kontakt i vårt kontaktskjema, eller skriv til oss på post@troogmedier.no.

Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.

Bli fastgiver eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.

Jesus synlig i julen

Vi ønsker å gjøre Jesus synlig i julen! La mennesker rundt deg få glimt av Jesus gjennom dine sosiale medier denne førjulstida.

#

Siste innlegg

$

Den livsviktige ventingen

I en tid der smarttelefonen alltid er innenfor rekkevidde, klar til å underholde oss, har venting dårlige kår. Og dermed forsvinner også forventningen. Pinsehøytiden kaller oss til å gå en annen vei. 

Jesus kommer igjen!

Kristi himmelfartsdag utfordrer oss i Norge i dag til å løfte blikket, la forventningen oppstå – og misjonsengasjementet vekkes.

Ukas ros til Kari-Hilde French

– Hun har formidlet morskjærlighet, nestekjærlighet, nåde og forsoning på en forbilledlig måte, sier redaktør i Tro & Medier, Berit H. Steensen.

Vi trenger journalister som forstår kristen tro

I dag var det en ulykke i Bergens mest trafikkerte kryss. Det var en tydelig blindsone-situasjon. Når man ikke ser godt nok etter, eller kjenner til trafikkbildet, kan det oppstå farlige situasjoner. Det bør også journalister ta på alvor i møte med livssynsmangfoldet.

Jesus synlig – i 17.mai-toget i Bergen

Jesus synlig – i 17.mai-toget i Bergen

I dag gikk jeg i 17.mai-tog i Bergen sammen med Bergens Indremisjon – og andre som ønsket å være med og synge kristne sanger for de tusener som stod og så på toget. Som vanlig gikk jeg med en klump i halsen.

Derfor blir vi Tro & Medier

Hva vil det si å være en kristen medieorganisasjon i et etterkristent land? Svarene har ført til en styrket misjonsstrategi og endret navn på organisasjonen.

Ukas ros til «Beat for beat»

– Det sentrale budskapet om Jesus og frelsen ble nært og personlig under sist sending av «Beat for beat» på NRK, sier redaktør i Tro & Medier, Berit H. Steensen.

Vi har en elefant i kirken!  

Vi har en elefant i kirken!  

Pornografi som læringsarena er en katastrofe for noe av det vakreste Gud har ment skulle skje mellom mann og kvinne. Vi har et ansvar ovenfor den kommende generasjonen, vi må se skammen i øynene og snakke om det.

Ukas ros til «Menneskeverd»

– Menneskeverd har frontet Rockesokk-kampanjen på en flott måte og de har skapt engasjement for en veldig viktig sak, sier Berit H. Steensen i Familie & Medier.

Bare en tanke…

Jeg er oppvokst i et aktivt kristent hjem og ble tidlig interessert i teologi. Analyse av bibeltekster var min favorittsyssel fra ungdomsskolen,...

Ukas ros til «Anno»

– Vi har mottatt ros på programmet fra flere hold. Det har godt innhold og er nærmest er fritt for dårlig språk, sier redaktør Berit H. Steensen i Familie & Medier.

Selger sjelen for komfort

Vi søker det enkle, det komfortable, til nesten hvilken som helst pris. Hva er egentlig baksiden med at alt skal være enklest mulig? 

Nytt nettkurs på kurs.omGud.net – Det ondes problem

Nytt nettkurs på kurs.omGud.net – Det ondes problem

Nå har vi åpnet opp et nytt gratis nettkurs på kurs.omGud.net som tar opp temaet «Det ondes problem». Det er et stort, vondt og vanskelig spørsmål som det er viktig å tenke gjennom både for kristne og ikke-kristne.

Trygghet i et samfunn preget av frykt

Et blikk på nyhetsbildet viser oss et ustabilt vestlig samfunn, i noens øyne på vei mot sammenbrudd. Hva gjør det med oss? Jeg er redd det fører til et samfunn styrt av frykt. For å overleve som samfunn og medmennesker trenger vi å bevege oss i en annen retning.

Fem lærdommer fra lignelsen om såmannen

Jeg var nylig i Misjonssalen Ålesund og talte. Søndagens tekst var lignelsen om såmannen, som vi finner i Luk 8. Her er fem viktige lærdommer jeg mener vi kan hente fra denne lignelsen.

Å gjøre Jesus synlig

Jeg leder en organisasjon som ønsker å gjøre Jesus synlig i mediene. Det er ikke et ufarlig oppdrag. Synligheten kan fort vise seg å være en destruktiv venn.

Ukas ros til Nåde-skilt på Ål stasjon

Konfirmantene på Ål arbeidet med temaet nåde i forbindelse med reformasjonsjubileet. De laget seks skilt som henger på ulike bygninger i sentrum. – Dette er et flott initiativ og er med på å gjøre Jesus synlig, sier Berit H. Steensen i Familie & Medier.

#
$