
Analyser skal styrke kontakten med kanalene i Norge
Tro & Medier ønsker å styrke kontakten med kanalene og gi dem analyser som på et høyt faglig nivå bidrar til viktig innsikt og nyttige refleksjoner. Derfor har vi bestilt fire dybdeanalyser fra Damaris Norge, på Morgenandakten (NRK), Lovleg (NRK), Lykkeland (NRK) og Ex on the Beach (Discovery).
Analyse av Lovleg
I denne analysen har vi sett på NRKs nettserie Lovleg. Her møter vi Gunnhild, som flytter hjemmefra for å begynne på videregående skole. Denne overgangen er både skummel og frigjørende, og gjør en krevende fase i livet enda mer utfordrende. Dersom det er slik at ungdommer kjenner seg igjen i Lovleg, hva kan vi lære om dem? Sier serien noe om hva som er viktig for dem, og hvorfor de handler slik de gjør?

Analysen er gjennomført av Anne Solfrid Brennhovd og Damaris Norge.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ukas ros: NRK Super setter fokus på nettovergrep
Denne uka ønsker vi å gi ros til NRK Super for deres viktige og sterke video-serie under tema-uka "Nettovergrep – unngå å bli lurt på nett." Serien gir barn kunnskap om hvordan de kan beskytte seg på nettet og hva de skal gjøre hvis de havner i en vanskelig situasjon....
Ny satsning fra Tro & Medier og Jesus.net: – Vil formidle evangeliet på en relevant og moderne måte
– Vi er glade for endelig å kunne annonsere at Tro & Medier inngår et tettere samarbeid med Jesus.net, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier. Han røper at et vellykket partnerskap, som har vart i flere år, nå tas til nye høyder! Nettsiden...
Fikk du med deg dette? Uke 4
I 1. Krønikebok 12:32 står det: “Av Issakars barn kom det menn som forsto seg på tidene, så de visste hva Israel hadde å gjøre”. Vi i Tro & Medier mener det er viktig å være bevisst på hva som rører seg i medielandskapet, og derfor har vi lagd en oversikt over...