Ukas ros går alle Facebook-brukerne som har donert penger det siste året
Vi ønsker å rose alle som har brukt Facebook til å donere bursdagspenger.
Teknologien er spennende, men også skummel. Spesielt sosiale medier får ofte negativ oppmerksomhet for hvordan de fungerer. Men så finnes det også mye bra og gode initiativ som fortjener å løftes frem – og roses.
Etter et år med den ene Facebook-skandalen etter den andre, kom det nylig en rapport som viser hvordan det har gått med innsamlingsfunksjonen på Facebook. I løpet av funksjonens første år har det blitt samlet inn 2,5 milliarder kroner.
- Les mer om Facebooks innsamling det siste året her
Aksjonene er startet av brukere som har bursdag, og pengene er fordelt mellom 750.000 veldedige organisasjoner. Facebook tar ikke en krone av gavene og alt som samles inn går direkte til organisasjonene.
– Det er veldig positivt at Facebook har gjort det enklere å samle inn og gi gaver til gode saker. Og enda mer positivt at mange tar i bruk denne muligheten! Vi trenger mennesker som brenner for det gode, og her har Facebook gjort det enklere å spre den brannen, sier Jarle Haugland, daglig leder i Tro & Medier.
Sammen gjør vi Jesus synlig i mediene.
Bli Mediepartner eller støtt oss gjerne med en gave. Vipps 55256 eller kontonummer 3000.14.66824.
Ukas ros til Team Pølsa
Seks ungdommer med ulike funksjonsnedsettelser har satt seg et mål som kan virke nærmest umulig: å fullføre et skirenn under VM i Trondheim. Resultatet er Team Pølsa – en rørende og viktig TV-serie som, allerede etter én episode, gjør et sterkt inntrykk. Leder for...
Slik forbereder du deg til Skjermfri uke!
5. til 12 mars er det endelig Skjermfri uke! Det er en fantastisk anledning til å koble ut fra digitale enheter og finne tilbake til de enkle gledene i hverdagen. Enten du ønsker å tilbringe mer tid med familien, fokusere på egne interesser, eller rett og slett bare...
Var alt virkelig bedre før?
Av Jenny Ofrim Bruvik.Alt var mye bedre før, sier folk rundt meg, spesielt når det snakkes om mediene. «Alt var mye bedre før, da vi ikke hadde sosiale medier og sammenligningsmaterialet ikke var så tilgjengelig.» Jeg er på en måte enig. Det var ikke så tilgjengelig....